Clubnieuws september 2022

Gepubliceerd op 25 september 2022 om 19:38

Het nieuwe seizoen is inmiddels weer begonnen. Alle teams, zowel bij de jeugd als de senioren, hebben de eerste bekerwedstrijden achter de rug. Het 1ste elftal en de JO17 hebben op 3 september jl. bij hun thuiswedstrijd hun nieuwe tenue gepresenteerd. Ook de begeleiding is van een nieuwe outfit voorzien. Uiteraard heeft dit de nodige euro’s gekost. Het in deze presentatie opgenomen kledingplan maakt duidelijk hoe het een en ander geregeld is. Als tegenprestatie verwachten we van de spelers dat ze zich voor de club gaan inzetten. Bijv. bij de verkoop van lootjes bij de thuiswedstrijden van het 1ste elftal.

Wat betreft de trainingen kan men weer gebruik maken van het trainingsveld. Daar waar mogelijk mag er uiteraard ook op het kunstgrasveld getraind worden. Dit als er geen korfbal trainingen of korfbal wedstrijden zijn.

De bereikbaarheid van ons sportcomplex is momenteel helaas nog een probleem. Men is nog druk bezig met de bestrating van de toegangsweg richting sportcomplex. Als alternatief proberen via “sluiproutes” het complex alsnog te bereiken. Dit om te zorgen dat het gras gemaaid wordt en dat er voldoende bier op voorraad is. Beide niet onbelangrijk......

Wat betreft het vrijwilligerswerk.......: Joekie v.d. Mei van Gauke en Annie zorgt vanaf heden voor de belijning van het hoofdveld. Klasse!

Met vriendelijke sportgroet, Pieter Postma (voorzitter)

Met dank aan onze sponsoren

Naast de contributie vormen de sponsorgelden, ongeveer € 6.000,00 op jaarbasis, een belangrijke bron van inkomsten voor onze club. Mede door de jaarlijkse bijdrage van onze sponsoren kunnen we mooie dingen doen binnen de club. Daarom dank aan de vele sponsoren die ons op welke manier dan ook steunen. Hopelijk denken we als lid ook aan onze sponsoren. Zij steunen ons en wij steunen hun!

Geen blikjes/flesjes meenemen naar het veld!

Als bestuur constateren we regelmatig dat er mensen zijn die blikjes en flesjes met ..... meenemen naar het veld. Conform de geldende regels binnen de KNVB is dit niet toegestaan. Bij overtreding van deze regel kunnen we hier als vereniging zwaar voor gestraft worden. Ter voorkoming daarvan willen we hierbij iedereen verzoeken geen blikjes/flesjes mee naar het veld nemen. De inhoud graag nuttigen in onze centrale ontmoetingsruimte of op het terras. Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Activiteiten/verhuur ruimtes MFC

Dorpszaal en ontmoetingsruimte met bar en biljart zijn er voor het dorp en kunnen gehuurd worden door verenigingen en dorpsbewoners. Voor reserveringen en aanvraag kostenoverzicht kan men contact opnemen met Pieter Postma, M 06-22805296.

Vaste activiteit

Vanuit het stichtingsbestuur wordt er op iedere vrijdagavond een dorpsavond georganiseerd. Een avond waar men kan biljarten, darten, voetbal kijken, etc. In de winterperiode is er ook het traditionele klaverjassen. Voor wat betreft het biljarten dient men zich vooraf aan te melden. De dorpsavond is tot 24.00 uur.

T.F.S. Darts

In de coronaperiode was er even geen darten maar nu doen we als T.F.S. Darts weer mee aan de competitie. T.F.S. darts heeft als thuisbasis het MFC. Dit alles op initiatief van Stefan en Elianne van Meerveld. In de maanden september t/m april worden de wedstrijden gespeeld. De wedstrijden zijn op dinsdagavond en beginnen om 20.00 uur. De 1ste thuiswedstrijd was op 13 sept.jl. Voor een wedstrijd moet je vijf spelers op papier hebben. Op dit moment heeft men vier vaste spelers. Daarom de vraag: wie wil het team komen versterken? Kennis van het spel is gewenst maar de gezelligheid staat voorop.

Voor meer info kun je contact opnemen met Stefan: 06- 25383908 of stefanvanmeerveld@gmail.com