Een flitsende start voor TFS1 tegen Jistrum!

Gepubliceerd op 27 september 2022 om 11:48

Waarbij vorig seizoen door de Kompenijsters slechts 1 punt werd behaald is het tij gekeerd. Met een nieuwe en frisse selectie wist het vlaggenschip bij de openingswedstrijd van de competitie te winnen van concurrent Jistrum (1-3).

Afgelopen zaterdag nam het vlaggenschip het op tegen Jistrum. Waarbij de gehele selectie van Jistrum aankwam in hun Tiroler outfit moest er eerst nog een wedstrijd worden gespeeld voordat zij met bier en glühwein het feest in konden. Op een nat maar hobbelig veld werd de wedstrijd gestart onder leiding van F.S. Feenstra. In de openingsfase waarbij TFS grotendeels de bal had werd het maar niet gevaarlijk. Pas na 25 minuten rondtikken was het Klaas Nijboer die een ‘’schot’’ afvuurde van 25 meter op de goalie van Jistrum. Waarbij menig keeper de bal zou hebben rolde hij zo de goal in waarbij het vlaggenschip terecht voorkwam (0-1). TFS bleef zoeken naar het tweede doelpunt en dacht zijn voorsprong uit te breiden naar een marge van twee doelpunten nadat Jille Peters 1-op-1 kwam met keeper en hem keurig binnenschoot. Tot iedereen zijn verbazing werd dit doelpunt afgekeurd door buitenspel. Aan het einde van de 1e helft is het Jistrum die een counter inluidde waarbij een voorzet snoeihard werd binnengekopt (1-1).

Na rust was het spelbeeld hetzelfde. De Kompenijsters waren grotendeels aan de bal maar creëerde weinig tot geen kansen. Rond de 65e minuut was het toch dezelfde Jille Peters die TFS op voorsprong weet te zetten (1-2). Door een corner van Nick de Roos kopte hij op goal en wist hem in de rebound te scoren. Met nog 25 minuten te gaan moest TFS de voorsprong behouden. Al was het Jistrum dat enkele kansen kreeg maar mede door goed keeperswerk van Jeff Aalders bleef de stand hangen op 1-2. Uiteindelijk is het in de 75e minuut toch raak. Na een goede steekbal werd Klaas Nijboer de diepte in gestuurd en rondde deze bal keurig af (1-3). Nadat er nog enkele kansen werden gecreëerd bleef de stand na 90 minuten hangen op 1-3. Zodoende neemt TFS de eerste driepunten mee naar Kompenije!

Aankomende zaterdag neemt TFS 1 het thuis op tegen Donkerbroek om 15.00. Als voorwedstrijd neemt “it twadde” het om 13:00 op tegen ODV 4.

#TrochFreonskipSterk #UsklupInklupFoarElk