TFS weet weer te verrassen en klimt naar de 2e plek!

Gepubliceerd op 3 oktober 2022 om 14:04

Wedstrijdverslag TFS – Donkerbroek // 01 oktober 2022

Nadat vorige week Jistrum werd verslagen met 1-3 kwam deze week Donkerbroek op visite. Donkerbroek, die vorige seizoen uitkwam in de 4e klasse zondag heeft de overstap gemaakt naar zaterdag waarbij zij vriend en vijand verraste in de beker om te winnen van 3e klasser vv Veenhuizen.

Op een herfstachtige dag werd de wedstrijd geleid door scheidsrechter G. v.d. Weide. Waarbij menig spelers van beide selecties letterlijk uit het Mega Piraten Festijn kwamen rollen werd er voluit gevoetbald. Een opvallende naam uit het equipe van Robin van Es is de naam Michael Plaisier. De oud-doelman van vv Drachten en ONB (10 jaar terug) heeft zich aangesloten bij TFS en moest direct een plaats onder de lat nemen door afwezigheid van Jeff Aalders.

Met nieuw opgehangen doelnetten werd er afgetrapt op ’t Trefpunt. Beide ploegen lieten zien wat ze in hun mars hadden maar het was Donkerbroek die vooral sterk aan de wedstrijd begon. Donkerbroek creëerde een grote kans nadat zij een counter inluidde waarbij Tim Nijmeijer en Janco Booi alles uit de kast halen om een achterstand te voorkomen. Na 20 minuten werd het veldspel van ’t vlaggenschip beter en werd het zodoende gevaarlijk via standaard situaties. In de 36e minuut was het uiteindelijk raak. Via een hoekschop die werd genomen door Nick de Roos was het Nanne Nijboer die de bal voor zijn voeten kreeg en hem hard in het doel schoot (1-0). Vlak voor rust werden er een aantal kansen gecreëerd door TFS en dit leidde tot een goal in de 42e minuut. Het was wederom Nick de Roos die een voorzet gaf uit een standaardsituatie waarbij Jille Peters na goed terug koppen van Janco Booi het doel wist te vinden. Zodoende gingen de Kompenijsters rusten met een (2-0) voorsprong.

In de 2e helft was het voornamelijk Donkerbroek dat wat goed te maken had. Het veldspel van de rode hemden werd beter en er werd kans na kans gecreëerd. Door een aantal geweldige reddingen van nieuwkomer Michael Plaisier werd het vlaggenschip op de been gehouden. In de 53e minuut was het dan toch raak voor Donkerbroek. Een voorzet vanaf rechts werd gemakkelijk gescoord (2-1). Donkerbroek zette alles op alles om een gelijkspel af te dwingen en waren hier heel dichtbij. TFS kreeg in de tweede helft een grote kans uit een corner waarbij Janco Booi heel dichtbij was met een kopbal, maar zag z’n poging naast het doel verdwijnen. Even later is het dezelfde Janco die het doormiddel van een volley, of hoe hij het zelf noemde “omhaal”, probeert. Ditmaal werd zijn poging geblokt door een verdediger van Donkerbroek. In de 85e minuut leidde TFS de counter in met Klaas Nijboer die in het strafschoppengebied kwam en uitgleed door het natte en daardoor gladde veld. De overigens prima fluitende scheidsrechter kon dit niet goed zien en zag hier niet anders in dan een strafschop. De penalty, genomen door Nanne Nijboer, was raak maar moest opnieuw worden genomen omdat de scheids nog niet had gefloten. De tweede poging was wederom raak en werd zeer kalm in de hoek geschoten. De voorsprong was uitgebreid naar 3-1. In de laatste minuut was het toch Donkerbroek die de bal via een voorzet binnen knalde (3-2). Toch was het niet genoeg voor Donkerbroek en wist TFS voor de twee keer op rij te winnen waarbij zij 6 punten weten te behalen in 2 wedstrijden.

Het feest was volop bezig in het nieuwe MFC en werd vervolgd in zowel Café Aans als de skihut in Drachten. Michiel Veenstra, die tevens een sterke pot speelde heeft diezelfde avond onder genot van meerdere flessen bier heel de Kaden laten zien dat TFS bovenin meedraait in de 5e klasse C en kreeg zodoende complimenten van spelers van SC Boornbergum ’80.

Volgende week zaterdag (8 oktober 15.00) staat een nieuwe wedstrijd op het programma waarbij TFS 1 het op weet te nemen tegen het altijd moeilijke Suameer. Het tweede van TFS speelt thuis om 13.00 de derby tegen Rottevalle 3.

#TrochFreonskipSterk #usklupinklupfoarelk