TFS blijft ongeslagen na drie wedstrijden!

Gepubliceerd op 11 oktober 2022 om 11:41

Zaterdag 8 oktober, iedereen van het eerste elftal van TFS heeft weer “echt” zin om te voetballen. Na twee overwinningen uit twee wedstrijden heeft de selectie onder leiding van Robin van Es de wil om geschiedenis gaan schrijven. Namelijk voor het eerst sinds het seizoen 2011/12 weer eens drie wedstrijden op rij winnen.
Het tweede elftal verzorgde het voorprogramma en wist met 3-2 te winnen van Rottevalle 3. Na een korte pauze begint het vlaggenschip onder steun van het aanwezige publiek vol goede moed dan ook aan de wedstrijd tegen Suameer. Al gelijk wordt duidelijk dat de tegenstanders naar Kompenije zijn gekomen voor een goed resultaat. Ze beginnen dan ook vol enthousiasme aan de wedstrijd en weten goed stand te houden. Na een afgekeurde goal van Arjen van der Wijk blijft het na een aantal spaarzame kansjes dan ook 0-0 in de eerst 45 minuten.

In de kleedkamer is de selectie van TFS niet teleurgesteld, maar iedereen heeft wel door dat het toch beter moet om deze wedstrijd te winnen. Er zal een tandje erbij moeten komen en de groen-gehemden gaan dan ook volle bak de tweede helft in!

Na de thee weten de Kompenijsters sporadisch ontzettend gevaarlijk door de defensie van Suameer heen te komen. Thijs Boiten weet een bal niet goed af te drukken en ziet zijn kans belanden in de handen van de keeper. Gjalt Stienstra krijgt de grootste kans om TFS op rozen te schieten maar ziet ook zijn inzet gekeerd worden door de keeper van Suameer Haaije Pijl. Na ruim 90 minuten klinkt het eindsignaal van scheidsrechter Roel Dijkstra. In een zogenaamde wedstrijd voor de verdedigers zijn er geen doelpunten en kaarten gevallen en kan de scheidsrechter het boekje de volgende wedstrijd weer mooi schoon gebruiken.

Waarbij de spelers en staf van TFS vorig seizoen een gat in de lucht hadden gesprongen bij het behalen van een punt heerste er nu toch een lichte teleurstelling wat bij iedereen te merken was. Ondanks dat laat TFS de kop niet hangen. Na drie wedstrijden en zeven punten is TFS nog steeds ongeslagen en wordt de eerste plaats gedeeld met SC Boornbergum. De Kompenijsters houden het hoofd omhoog want deze punten blijven een schitterende prestatie voor de club!

Weet het eerste elftal de ongeslagen reeks voort te zetten? Aanstaande zaterdag wordt dat duidelijk wanneer de selectie om 14:30uur aantreedt tegen VVT in Twijzelerheide.

Voor de mensen die geabonneerd zijn op het Friesch Dagblad staan we ook in de krant!