TFS raakt ongeslagen status kwijt na verlies tegen VVT!

Gepubliceerd op 18 oktober 2022 om 11:47

Met zeven punten en een gedeelde eerste plaats ging het vlaggenschip afgelopen zaterdag richting Twijzelerheide. Deze keer niet als groenhemden, maar in het rode uittenue. De selectie van trainer Robin van Es waren enthousiast en vol goede moed om de drie punten mee te nemen naar de Kompenije. Om half 3 geeft de scheidsrechter het startsein van de wedstrijd en in de openingsfase was het direct duidelijk dat VVT de drie punten niet weg wilde geven.

Nadat TFS met een opportunistisch spelbeeld VVT probeert te verassen is het VVT die doormiddel van een vlijmscherpe counter na 15 minuten op voorsprong komt. De scheidsrechter wuift een duidelijke buitenspel weg en zodoende staat het (1-0). kreeg TFS een aantal spaarzame kansen door een kopbal van Arjen van der Wijk die net naast ging. Dezelfde Arjen wordt even later samen met de verdediger van VVT op de bon geslingerd na een getouwtrek tussen beide spelers. Halverwege de eerste helft weet keeper Jeff Aalders een goede kopkans van VVT tegen te houden. Even later is het toch VVT die de stand weet te verdubbelen naar (2-0) nadat een inzet van richting wordt veranderd en de keeper van TFS kansloos laat. Na goed doorzetten van basisdebutant Bauke Kuiper probeert hij Jille Peters te bedienen doormiddel van een hoge voorzet waarbij Jille Peters een spectaculaire omhaal nog een doelpunt voor TFS te maken, maar de bal wordt weggekopt door VVT. Even later is het wederom de middenvelder van VVT die een vlijmscherpe counter inluid en de aanvaller Bauke Postma in scoringspositie zet. Deze kans wordt koeltjes afgerond en zodoende gaat het Kompenijster elftal met een 3-0 achterstand de rust in.

Tijdens de rust spreekt de staff van TFS de spelers positief aan wat resulteert in een sterk beginnende tweede helft. Het aanvallend ingestelde TFS heeft inmiddels Twijzelerheide bereikt en onder een deken van regen krijgt TFS de nodige kansen. De doelman van VVT weet een grote kans van Arjen van der Wijk, Gjalt Stienstra en Jesse Kats te keren en houdt zijn doel verassend nog schoon. Rond de 75e minuut werd Arjen gewisseld door Willem Streefkerk (afkomstig van de JO-17) die zijn officiële debuut maakt voor TFS1!  Met nog een kwartier te gaan en nog steeds geen doelpunt is de frustratie op sommige momenten steeds meer zichtbaar op het veld. Uiteindelijk weet VVT nog een vierde doelpunt te maken en wordt de wedstrijd afgefloten met een eindstand van 4-0 waarbij TFS een lesje effectiviteit heeft geleerd.

De teleurstelling bij TFS heerst, maar “ferlieze heart der ek by”. Als club tekenen we ervoor als één van de vier wedstrijden resulteert in een verlies. Komend weekend heeft het eerste elftal een vrij weekend om een week later op 29 oktober thuis aan te treden tegen koploper Boornbergum.