TFS verliest streekderby tegen ONB!

Gepubliceerd op 8 november 2022 om 10:54

Op zaterdag 5 november stond de streekderby tegen ONB op het programma. De club stapte onlangs over naar de zaterdag en wist al indruk te maken in de eerste vijf wedstrijden, hierdoor staan zij achter koploper Boornbergum ’80. Onder leiding van de jongeman M. Ypma, die overigens een hele goede wedstrijd floot, werd het startsignaal gegeven.

Het vlaggenschip begint sterk aan het duel waarbij het in de tiende minuut eigenlijk op voorsprong moet komen. Op aangeven van Nick de Roos is het Jille Peters die de bal op de paal kopt. Net zoals vorige week weet TFS zelf de kansen niet af te maken. ONB daarentegen weet zijn eerste kans van de wedstrijd direct af te maken en komt op voorsprong (1-0). Niet veel later is het TFS die een gelijkmaker weet neer te zetten. Janco Booi onderschept de bal op de middellijn en geeft een voorzet op Klaas Nijboer die de bal in het hoekje weet te schieten waarbij de wedstrijd weer in evenwicht is (1-1). Kans na kans worden er gecreëerd om op voorsprong te komen waarbij Rudmer Mulder en Jille de bal naast weten te koppen. Als een herhaling bij de 1-0 weet ONB zijn kansen wel af te maken waarbij ze tegen de verhouding in wederom op voorsprong komen (2-1).

Na de rust was het de eerste minuten rustig op sportpark de Fennen, tot aan de 52ste minuut. Klaas Nijboer gaat het duel aan en wil door middel van een sliding de bal binnenhouden. Even wist hij niet dat trainer Robin van Es daar ook stond en in plaats van de bal zaagde hij Robin naar de grond. Met nog 30 minuten te gaan werd er offensief gewisseld om de gelijkmaker te maken. Met een grote kans van Nanne Nijboer die net naast werd geschoten is het dit keer ONB die zijn kans alweer afmaakt en scoort (3-1). Het slotoffensief in de wedstrijd was wel voor de groenhemden. Met twee hele grote kansen van Gjalt Stienstra en Remco van der Mei bleef de stand hangen op 3-1. TFS speelde een goede pot maar benutte de kansen niet en gaat met 0 punten richting Kompenije .

Komende zaterdag neemt TFS het thuis op tegen nieuwkomer Udiros om 15.00. Voorafgaand speelt het tweede om 13:00 uur tegen het derde elftal van SC Boornbergum ’80.

Foto gemaakt door vv ONB.