TFS1 speelt gelijk tegen nieuwkomer Udiros!

Gepubliceerd op 15 november 2022 om 17:17

Net zoals twee weken geleden mocht ook het tweede elftal deze zaterdag het voorprogramma verzorgen. Met een 1-0 overwinning op het derde elftal van Boornbergum staat ’t twadde op dit moment op een keurige twadde plak.

Om 15:00 neemt TFS1 de wedstrijd op tegen nieuwkomer UDIROS uit Nieuwehorne. Het vlaggenschip begint sterk aan de wedstrijd en is het Klaas Nijboer die al na een paar minuten werd weg gestoken in de hoek en de bal voorgaf op Jille Peters die de kans net niet benutte. Al snel daarna werd het spel aan beide kanten gevaarlijk waarbij keeper Jeff Aalders een aantal goede reddingen verrichte. Na ruim twintig minuten zou Rudmer Mulder opdribbelen maar werd van achteren onderuit gehaald door een speler van UDIROS. De scheidsrechter verblikte geen moment en greep direct in en gaf een rechtstreekse rode kaart waardoor de tegenstanders met tien man verder moesten spelen.

Het lukte TFS maar niet op grip op de wedstrijd te krijgen en dat leverde aan beide clubs vooral hoge ballen op. Pas in de 2e helft werden de groenhemden gevaarlijk en was het spits Jille die de bal in de goal kopte (1-0). UDIROS kreeg een gevaarlijke kans nadat de 1-0 op het bord stond en wist de kans goed te benutten. Na de 1-0 weet TFS wederom een kans te creëren door Arjen van der Wijk die de verdediger het bos in stuurt maar net over het doel schiet. Zodoende de rechtsback van UDIROS kwam op en wist met een zondagschot de bal binnenkant paal te schieten (1-1) wat hun enige kans was in de tweede helft.

De thuisspelende ploeg wist het ijs niet te breken. Ook Klaas wist een schot vanaf de hoek van de zestienmeter te benutten door een vreemde, maar goede actie van de keeper.Met nog een tien minuten te gaan wordt de frustratie van beide ploegen zichtbaar en nemen de overtredingen en harde duels toe. Daarbij moest TFS de wedstrijd ook afronden met tien spelers na een onnodige actie van Klaas.

Aanstaande zaterdag heeft het tweede elftal een weekend vrij. Het eerste elftal mag om 14:30 uur aantreden in en tegen de geelhemden van Eastermar.

#TrochFreonskipSterk #usklupinklupfoarelk