Robin van Es ook volgend seizoen hoofdtrainer van vv T.F.S.

Gepubliceerd op 21 november 2022 om 15:03

De 30-jarige oefenmeester uit Leeuwarden maakte vorige week donderdag bekend aan de selectie en de leden ook volgend seizoen aan het roer te willen staan van het vlaggenschip van TFS. De club en trainer zijn zeer tevreden over de samenwerking en de behaalde prestaties.

Robin van Es is momenteel bezig aan z’n eerste officiële seizoen als hoofdtrainer van de groen-hemden. In het vorig seizoen nam hij vanaf maart tijdelijk de eindverantwoording over en sindsdien maakt de club een stormachtige ontwikkeling. Samen met Robin van Es en assistent Sybren Vrijburg is de club een weg ingeslagen om TFS weer naar een hoger niveau te tillen. Met volop enthousiasme van spelers en staf ontwikkelt het eerste elftal zich kwalitatief en heerst er een plezierig prestatiecultuur binnen het vlaggenschip.

Als antwoord op de vraag om voor het tweede seizoen bij te tekenen is van Es duidelijk: “Ik ben bij TFS aan een bepaald verhaal en persoonlijke doelstelling begonnen wat absoluut een lange termijn verhaal/doelstelling moet gaan worden. Ik ben van mening dat het mijn taak is om doormiddel van een bepaalde voetbalcultuur (meer prestatiegericht) van TFS een club te maken waarbij het vlaggenschip weer serieus wordt genomen. Momenteel zijn we daarmee op de goede weg.”

Ook de selectie is zeer content met het verlengen van de trainer. Beide partijen zien dat er ontzettend veel rek zit in de A-selectie en in de club. Jeugdspelers krijgen de ruimte en de kans om zich te ontwikkelen bij de A-selectie, zodat de latere overstap naar de senioren minder groot gaat worden. Al met al ligt de visie volop richting de toekomst en kijken wij uit naar een samenwerking van minstens nog een jaar!

#TrochFreonskipSterk #usklupinklupfoarelk