TFS niet opgewassen tegen Eastermar!

Gepubliceerd op 21 november 2022 om 15:55

Na het gelijkspel van vorige week mocht TFS het deze week opnemen tegen en in het sterke Eastermar, de club die in de laatste twee wedstrijden maar liefst zeventien doelpunten maakte.Onder koude omstandigheden waarbij de gevoelstemperatuur  onder de nul graden was ging TFS met goed vertrouwen de wedstrijd in. De spelers worden aangekondigd door de plaatselijke omroeper waarbij bankzitter Gerrit van Dijk in het zonnetje werd gezet:  "Gerrit Oege van Dijk, jaa jaa familie!”.  Klaas Nijboer, die evenveel vleesprijzen won na afloop als schorsingen deed dit weekend niet mee en is als supporter aanwezig.

Ondanks de goede moed duurde het niet lang voordat Eastermar kon scoren. Tegenstander Sietse Nijboer  weet een goede steekbal aan teamgenoot Willem Veenstra te geven en deze benut de eerste kans van de wedstrijd waardoor de thuisploeg al snel voorkomt met 1-0. Even later is het Rudmer Mulder die na een lange bal van de tegenstander aan de rem moest trekken en daarmee een gele kaart kreeg. Toch weet TFS goed weerstand te houden tot aan rust en blijft de stand nog altijd steken op 1-0.

Trainer Robin van Es moest noodgedwongen een wissel maken waardoor Gerrit Oege van Dijk het veld in kwam voor Jille Peters. Na een eerste helft zonder kansen was de eerste 10 minuten in de 2e helft voor de groenhemden. Gjalt Stienstra maakt een actie en geeft een goede voorzet op Michiel Veenstra die de bal net weet te missen. Even later krijgt Eastermar een vrije trap op ongeveer 20 meter van de goal af en kwam terecht op de 2e paal. Hoewel Jeff Aalders de poging in eerste instantie tegenhoudt, is het toch de spits van Eastermar die de bal binnen weet te schieten. Ondanks dat Eastermar een 2-0 voorsprong heeft blijft TFS sterk op de been. Even later probeert Eastermar nog de 3-0 te maken, maar Arjen van der Wijk weet sterk te verdedigen waardoor de kans niet wordt benut.
Na ruim negentig minuten is daar het eindsignaal en blijf het 2-0 voor Eastermar. Ondanks dat TFS met lege handen naar huis gaat, willen we de club wel bedanken voor de gastvrijheid.

Komende zaterdag wordt het weer gezellig druk op ’T Trefpunt. Het eerste elftal treedt zoals gebruikelijk om 15:00 uur aan tegen ASC 1. Zij staan op dit moment vijfde maar verloren afgelopen weekend met 1-5 van Donkerbroek, daar waar TFS in oktober met 3-2 van heeft gewonnen.
Het tweede elftal mag het om 13:00 uur opnemen tegen Drachtster Boys 7. Het tweede elftal staat met zes gespeelde wedstrijden op een keurige tweede plaats.
In de ochtend is het op ’t Trefpunt druk met drie thuisspelende jeugdteams. JO12 speelt om 10:00 tegen Nieuw Roden. Om 11:00 uur zijn er twee wedstrijden van JO8 tegen Marum en JO17 tegen Oerterp.