Machteloos TFS1 komt niet tot scoren tegen Donkerbroek

Gepubliceerd op 15 februari 2023 om 15:03

We hebben getwijfeld of we deze keer een wedstrijdverslag zouden gaan schrijven. Maar ook intens slechte wedstrijden horen er nu eenmaal bij….

Voor vertrek richting Donkerbroek spreekt Robin van Es zijn spelers toe en wordt de opstelling van deze middag bekend gemaakt. Timen de Meer start in de basis omdat aanvaller Klaas Nijboer weer eens te laat was, wat hem zijn basisplek heeft gekost. Eerder dit seizoen wist TFS van Donkerbroek te winnen en het elftal wil zijn best doen om voor het eerst sinds zeer lange tijd weer drie wedstrijden achter elkaar te winnen. Aangekomen in Donkerbroek wordt tijdens de warming up duidelijk dat ook Jille Peters door een blessure de wedstrijd vanaf de kant zal gaan volgen..

Nadat de pupil van de week de wedstrijd heeft afgetrapt klinkt vervolgens ook het fluitsignaal van scheidsrechter Entjes. Iedereen heeft nog maar net zijn plek gevonden en het is al raak voor Donkerbroek (1-0). De eerste helft werd er gedomineerd door TFS maar al deze kansen werden niet benut. Gjalt Stiensta krijgt rond tien minuten een mooie kans opgelegd maar de keeper houdt de bal. Ook al zou de bal wel zitten, dan zou deze afgekeurd worden voor buitenspel. Een mooie kopkans van de toren Rudmer Mulder vliegt helaas ook langs het doel. Rond de 25ste minuut gaat de bal naast en daarna krijgt Janco Booi ook een kans. Weer een paar minuten later is het doel nagenoeg leeg en ligt de kans voor het grijpen, maar helaas wordt dit ook niet benut. Tien minuten voor rust weet Arjen van der Wijk een aanval van Donkerbroek te keren en probeert nog de gelijkmaker te maken, maar zover komt het helaas niet.

Het begin van de tweede helft is een herhaling van de eerste helft. Terwijl een aantal bezoekers nog onderweg zijn naar het veld maakt Donkerbroek de 2-0. Er wordt twee keer met de ogen geknipperd en ook de 3-0 wordt gemaakt. Nog geen kwartier later is het ook 4-0. Een stand die een uitgevallen speler maar niet wil geloven bij terugkomst uit de kleedkamer.

Trainer Robin van Es maakt halverwege de tweede helft nog een wissel waarbij Willem Streefkerk, Jesse Kats en oud lid/ nieuwkomer Gijs Vlastuin de onmogelijke taak meekrijgen om de wedstrijd nog te keren. Dit wil niet slagen en ondanks een kans van Willem in de laatste minuten krijgen de mannen van TFS 1 de 5-0 om de oren.

Door dit verlies staat het eerste elftal nu op een negende plaats met 14 punten. Aanstaande zaterdag staat de inhaalwedstrijd thuis tegen GSVV op het programma. Mocht je het elftal thuis willen aanschouwen dan is dit je kans, want de volgende gelegenheid is pas weer op 11 maart.