TFS1 verliest dik door doeltreffend GSVV

Gepubliceerd op 22 februari 2023 om 21:17

Een week na de onverwachte grote nederlaag tegen Donkerbroek was het tijd voor de mannen uit Drachtstercompagnie om zich te revancheren. Op zaterdag 18 februari stond thuis de wedstrijd tegen GSVV op het programma. De ploeg uit Gerkesklooster is vorig jaar gedegradeerd naar de 5e klasse en draait keurig bovenin mee. Desalniettemin had het vlaggenschip van TFS maar één taak: de overwinning over de streep trekken.

Om 15.00 klonk het startsignaal op ’t Trefpunt en werd de bal aan het rollen gebracht. TFS begon vrij matig aan de wedstrijd wat resulteerde in een paar kleine doelkansen voor de uitploeg. Dit was echter maar van korte duur want na acht minuten wist Gerrit Jagersma namens GSVV de TFS keeper Michael te passeren. De groenhemden werden wakker geschut en begonnen het betere van het spel naar zich toe te trekken, met een paar kleine kansen tot gevolg. De goal liet niet lang op zich wachten en na twintig minuten spelen roste Arjen Van der Wijk de bal tegen de touwen na een afgeslagen vrije trap en stond het 1-1. Na deze gelijkmaker heerste er een positieve stemming in de ploeg onder leiding van Robin Van Es. GSVV deed er echter alles aan om de positieve stemming hun kant toe te trekken. Voor rust werden de 1-2 en 1-3 gemaakt.

De groenhemden wisten wat hun te doen stond en dit was gelijk vanaf het begin van de tweede helft goed te merken. De Kompenijsters begonnen met steeds meer creativiteit en zelfvertrouwen te voetballen. Het betere veldspel was voor TFS en ook in aanvallend opzicht deed TFS het beter. Op een paar lange ballen na wist GSVV aanvallend niet meer gevaarlijk te worden. Totdat een kwartier voor het eindsignaal het noodlot voor TFS toe sloeg. De mannen uit Gerkesklooster wisten in dit kwartier maar liefst vijf keer te scoren! Elke bal die de aanvallers in hun benen kregen veranderde in goud. Dit kwartier van ellende bracht de eindstand op een geflatteerde 1-8.

Gelukkig vallen de wedstrijden op zaterdagen en kon het verdriet snel weer verdronken worden: “Se smeitsje der net minder om”. De volgende competitiewedstrijd voor het vlaggenschip is 4 maart. De mannen hebben een extra week om zich klaar te maken voor de uitwedstrijd tegen Suameer.