TFS1 neemt met 10 man de punten mee naar huis tegen concurrent Suameer!

Gepubliceerd op 7 maart 2023 om 15:09

Na een week rust zijn de Kompenijsters weer eens op zoek naar drie punten waarbij ze aansluiting kunnen vinden in de middenmood. De mannen van Robin van Es reisden daarom af naar Suameer. Tijdens de laatste ontmoeting bleef het 0-0 en de groenhemden (voor deze keer in het rood) waren er op gebrand om de drie punten mee naar huis te nemen.

Op deze koude en gure zaterdagmiddag geeft scheidsrechter R. Vogelzang om 14:30 het startsein van de wedstrijd. In de eerste minuten van de wedstrijd wordt direct duidelijk dat de scheidsrechter weinig waarschuwingen gaat geven. Dit wordt kenbaar gemaakt nadat Gjalt Stienstra vroeg in de wedstrijd al zijn tweede en laatste waarschuwing krijgt. Des al niet te min weet TFS veel kansen te creëren voor het doel van Suameer waarbij Gjalt de grootste kans krijgt en de bal voor leeg goal over weet te schieten. Uiteindelijk is het Janco Booi die vroeg in de wedstrijd TFS op een 0-1 voorsprong weet te brengen door de bal in het goal te koppen via een corner van Nick de Roos. Na nog een corner te hebben genomen is het weer Janco die voor zijn 2e kon tekenen maar ziet zijn kopbal op de lat belanden.  Na de goal van TFS is Suameer op zoek naar de 1-1 en weet zo ook een schot te lossen op doelman Michael Plaisier die door een uitstekende redding Suameer niet op een gelijkstand weet te brengen. Wanneer het bijna rust is vindt er nog een opstootje plaats tussen een speler van Suameer en Klaas Nijboer waardoor beide spelers een gele kaart krijgen, één van de vele kaarten die in deze wedstrijd zullen worden uitgedeeld. TFS gaat met een stand van 0-1 de kleedkamer in.

Na de rust is Suameer gebrand op het maken van de gelijkmaker. De druk ligt hoog bij TFS en het lijkt erop dat de scheidsrechter ook zijn eigen wedstrijd begint te fluiten. Dit maakt de wedstrijd voor beide ploegen er niet makkelijker op. Na een kwartier spelen wordt besloten Timen De Meer naar de kant te halen en Gijs Vlastuin in te brengen om de 0-2 te maken, niet veel later gaat ook Janco Booi van het veld vanwege kramp en komt Sjoerd Bouma op het veld te staan. Voor laatstgenoemde was de wedstrijd van korte duur omdat hij na ongeveer tien minuten ongelukkig op de bal staat tijdens het uitverdedigen en haalt zo per ongeluk een speler onderuit. Nadat er in de wedstrijd al vier gele kaarten voor TFS zijn gevallen en drie voor Suameer, waaronder één voor de trainer wordt de rode kaart getrokken voor Sjoerd.

De mannen van Kompenije staan nu met 10 man op het veld en moeten vol houden tot het einde van de wedstrijd. Suameer, dat ondertussen de druk heeft opgevoerd, weet niet veel later de gelijkmaker te scoren en staat het dus 1-1. Met nog ongeveer vijf minuten te gaan weet Klaas Nijboer de bal op super sub Gijs Vlastuin af te spelen. Dezelfde Gijs weet net langs de verdediging te glippen en schiet de bal kruislings in het net waarbij de overwinning erg dichtbij is (1-2). Voor spelers en supporters voelt het alsof de wedstrijd behoorlijk wordt verlengd.  Na het fluitsignaal is de opluchting  groot en neemt de ploeg van Robin van Es de drie punten mee terug naar Kompenije!

Door deze winst staat TFS nu op 17 punten samen met Udiros. Zaterdag 11 maart staat om 15:00 uur de thuiswedstrijd tegen VVT op het programma. Het tweede elftal is deze zaterdag vrij en daardoor is er geen voorprogramma.