Clubnieuws maart 2023

Gepubliceerd op 8 maart 2023 om 18:56

In de afgelopen maand kwamen we door het interview/verslag van de in Ureterp woonachtige Gurbe van der Woude voor de tweede keer dit seizoen volop in het nieuws in de Leeuwarder Courant. De strekking van het verhaal: we gaan de toekomst hoopvol tegemoet. Aan ons allen nu de uitdaging om dit alles te gaan realiseren.

In de afgelopen weken is er alweer volop gevoetbald. Het 1ste elftal speelde op zaterdag 4 maart in Suameer en wist daar zijn 3de wedstrijd van na de winterstop te winnen. Deze maand zal met twee thuiswedstrijden te gaan wellicht onze doelstelling bereikt worden: 20 punten in het seizoen 2022- 2023. Nog 3 punten te gaan!

Met het 2de elftal gaat het na een goed begin helaas wat minder. Volgens de kenners heeft men een gebrek aan scorend vermogen met als gevolg dat de laatste vier wedstrijden verloren gingen.

Belangrijk binnen de vereniging de 45+. De “oudjes” trainen op de vrijdagavond en nemen maandelijks deel aan een toernooi. Bij Waskemeer werd onlangs in de finale na het nemen van strafschoppen van ONT verloren. Het bier na afloop smaakte er echter niet minder om.

Ook de jeugd is inmiddels aan een nieuwe reeks begonnen. Dit met wisselend succes. Mooi om te zien dat spelers van het 1ste, Klaas Nijboer, Frits v.d. Meer en Nanne Nijboer, sinds kort als nieuwe aanwas zo nu en dan een jeugdwedstrijd fluiten. Een voorbeeld van wat dus ook in de krant stond: “Spilers dy’t sich buten hun fuotbal ynsette foar de klub”.

Wat betreft de toekomst zijn we zowel bij de senioren als bij de jeugd al druk bezig met het komende seizoen. Bij de senioren is het contract van onze hoofdtrainer Robin van Es onlangs met een jaar verlengd en zijn er al diverse gesprekken gevoerd met spelers om het komende seizoen bij ons te komen voetballen. Drie seniorenteams in het komende seizoen zou prachtig zijn. De jeugdcommissie heeft onlangs met de trainers, leiders en ouders in beeld gebracht wat de mogelijkheden qua indeling voor het komende seizoen zijn. Zoals de situatie nu is hebben we het komende seizoen, een JO7, een JO8-1 , een JO8-2, een JO11, een JO14 en een JO18. Bij meerdere categorieën zou het mooi zijn als er nog wat nieuwe leden bijkomen. Dit met name bij de JO18, spelers van 15, 16 en 17 jaar.

Met vriendelijke sportgroet,
Pieter Postma (voorzitter)
7 maart 2023

Potgrond en viooltjes actie

Op zaterdagmiddag 18 maart houdt vv TFS een potgrond en viooltjes actie. Daarom komt de jeugd van de voetbalvereniging T.F.S in de bebouwde kom van de Kompenije door de straten voor de verkoop van zakken potgrond en viooltjes. Bent u niet thuis of hebben we u gemist dan staan er vast nog wel wat bij Geert Drost. De viooltjes staan al mooi in bloei en de potgrond staat klaar om verkocht te worden!

De opbrengst van deze actie gaat geheel naar de jeugd toe van vv TFS

Viooltjes: 10 stuks in draagtray

* 1 draagtray voor € 3,00

* 4 draagtrays voor € 10,00

Potgrond zak 20 liter

* 1 zak potgrond voor € 4,00

* 3 zakken voor € 10,00

Jan doddema na de wedstrijd TFS 1 - ONB op 25 maart

Na de wedstrijd tussen TFS 1 en ONB op 25 maart a.s. zal Jan Doddema optreden.

Klaverjassen

De laatste klaverjasavond van dit winterseizoen is op vrijdag 24 maart a.s. Dit met 3 vleesprijzen van slagerij de Vos uit Drachten. Iedereen is van harte welkom om te komen klaverjassen in ons MFC. We beginnen om 20:00 uur.

Biljarten

Op vrijdag 24 maart a.s. is het weer dorpsbiljarten in de ontmoetingsruimte van het MFC. Iedereen is van harte welkom. We beginnen om 20:00 uur.

Sportfondsen

Onlangs hadden we met de korfbal overleg met een vertegen- woordigsters van het Sportbedrijf uit Drachten. Een van de onderwerpen was wat te doen als mensen geen geld hebben om te kunnen voetballen, c.q. korfballen. Dit als kind of als senior. Met ondersteuning van het Jeugdfonds Sport & Cultuur (tot 18 jaar) en het Sportfonds Smallingerland (vanaf 18 jaar) is sporten mogelijk. Voor verdere informatie qua mogelijkheden kun je contact opnemen met onze buurtcoach, Annie de Jager, van het Sportbedrijf. Ze is te bereiken op 06-83609500 of via de mail a.dejager@sportbedrijfdrachten.nl

Gedragsregels

Recent zijn de gedragsregels gepubliceerd. Deze zijn op de website te vinden onder beleidszaken.

TFS Darts

In de coronaperiode was er even geen darten maar nu doen we als TFS Darts weer mee aan de competitie. TFS Darts heeft als thuisbasis het MFC. Dit alles op initiatief van Stefan en Elianne van Meerveld. In de maanden september t/m april worden de wedstrijden gespeeld. De wedstrijden zijn op dinsdagavond en beginnen om 20.00 uur. De competitie is inmiddels gestart. Voor een wedstrijd moet je vijf spelers op papier hebben. Op dit moment heeft men vier vaste spelers. Daarom de vraag: wie wil het team komen versterken? Kennis van het spel is gewenst maar de gezelligheid staat voorop. Voor meer info kun je contact opnemen met Stefan: 06- 25383908 of stefanvanmeerveld@gmail.com