TFS1 verliest met 10 man tegen gedeeltelijk koploper Boornbergum '80 SC

Gepubliceerd op 20 maart 2023 om 17:41

Op 18 maart stond de wedstrijd Boornbergum - TFS op het programma. Op de zonnige zaterdagmiddag mocht het vlaggenschip van TFS zich weer laten zien na een afgelaste wedstrijd door sneeuwval tegen VVT. Net zoals in de vorige wedstrijd spelen de Kompenijsters ook ditmaal in de rode uitshirts.

In deze tweede seizoenshelft zien we dat een aantal voetbalvelden al aardig wat te verduren hebben gehad, zo ook hier op het heuvelachtige landschap van Boornbergum. In de warming-up werd dan ook al meerder keren gezegd "Als topspeler kun je op elk veld voetballen."

Om 14:00 uur vond de aftrap plaats en beide teams lieten gelijk duidelijk maken niet bang te zijn. De wedstrijd is nog maar krap aan vijf minuten bezig of Boornbergum weet het eerste doelpunt te maken. In de thuiswedstrijd waren er ook al de nodige opstootjes  en dat  zorgde voor een keiharde wedstrijd. Na exact 45 minuten spelen vindt de scheidsrechter het wel welletjes en gaat TFS gaat met 1-0 achterstand de rust in.

Ondanks deze achterstand is trainer Robin van Es niet ontevreden en gaan de mannen van TFS vol goede moed de tweede helft in. TFS krijgt enkele kansjes maar weet niet door de ervaren verdediging te komen. Rond de 70e minuut rust er ook een vloek bij TFS waarbij wisselspelers het veld zo snel mogelijk moeten verlaten door het verkrijgen van een rode kaart. Waarbij we tegen Suameer met 10 man speelde was het ditmaal Bauke die te enthousiast een tackle inzette en de tegenstander raakte, zodoende stond het vlaggenschip met 10 man op het veld. Helaas weet Boornbergum nog twee keer de keeper van TFS te passeren en is de eindstand uiteindelijk 3-0.  Qua sportiviteit op en langs het veld had het wellicht allemaal wat beter gekund, maar Boornbergum liet deze middag zien waarom het op gedeeltelijk eerste staat.

Komende zaterdag belooft een drukke middag te worden op 't Trefpunt. 't Twadde speelt om 13:00 uur de derby tegen Houtigehage en om 15:00 uur mag het eerste aantreden tegen streekgenoot O.N.B. Na afloop van de wedstrijden is er live muziek van Jan Doddema wat zorgt voor een gezellige middag!