Clubnieuws april 2023

Gepubliceerd op 14 mei 2023 om 13:09

Met nog een paar wedstrijden te gaan loopt het voetbalseizoen alweer ten einde. Uiteraard zijn we druk bezig met het nieuwe seizoen. De vereniging is groeiende en dat betekent dat we meer veldcapaciteit moeten hebben. We hopen dat dit het komende seizoen gaat lukken.

Beide seniorenteams doen momenteel hun best de als doel gestelde 20 punten te halen. Met 18 punten en nog drie wedstrijden te gaan voor beide teams zou de doelstelling nog gehaald kunnen worden. Gezien het verleden mogen we nu echter al stellen dat het seizoen geslaagd is en dat we de toekomst op ons mooie complex met zijn allen hoopvol tegemoet zien. Bij de jeugd maakt de JO13 nog kans op het kampioenschap. Met Tygo Bron als trainer zou dit een mooie bekroning van het seizoen zijn.

Het komende seizoen hebben we bij de senioren naast het 1ste, het 2de en de 45+ wellicht ook een 35+ team. Dit team speelt zijn wedstrijden op de vrijdagavond. En wie weet hebben we komend seizoen ook weer vrouwenvoetbal. Op initiatief van Jetske Otter zijn de vrouwen onlangs bijeen geweest om de mogelijkheden van een 7-tal te bespreken. Voor de vereniging zou het prachtig zijn dat dit initiatief zou slagen.

Bij de jeugd komt er komend seizoen een JO19 team. Dit alles onder leiding van clubman Menno Nicolai. We hebben komend seizoen zo’n 70 jeugdleden en dat betekent dat we naast de JO19 wellicht met een JO7, een JO8, een JO9 en een JO11 zevental aan de competitie gaan deelnemen. Daarnaast hebben we nog de JO14. Deze categorie gaat voor het eerst op een groot veld voetballen.

Qua aanstelling van trainers, leiders en scheidsrechters een hele uitdaging voor ons als vereniging. Troch Freonskip Sterk, m.a.w. als we met zijn allen de schouders eronder zetten moet dit gaan lukken.

Omdat we als vereniging in de groei zitten hebben we onlangs de gemeente gevraagd veld 2 weer speelklaar te maken zodat we na de winterstop ook op veld 2 officiële wedstrijden kunnen gaan inplannen. Het veld werd ooit in 1976 aangelegd. De laatste seizoenen betaalden we geen huur meer. Het veld werd alleen nog gemaaid om er op te kunnen trainen.

Daarnaast is er nog een commissie binnen de vereniging bezig om te kijken wat een zestal lichtmasten rond veld 2 ons gaan kosten. Dit om er ’s avonds op te kunnen trainen. Tijdens de algemene ledenvergadering op maandag 12 juni a.s. worden deze ambitieuze plannen gepresenteerd.

Met vriendelijke sportgroet, Pieter Postma (voorzitter)

VV TFS zoekt:

We zijn per direct op zoek naar iemand die ons kan helpen voor het inplannen van scheidrechters voor de jeugdwedstrijden. Voor de thuiswedstrijden van de jeugd worden nu al senioren van vv TFS gevraagd om te fluiten, graag zoeken we iemand die hier het overzicht van bijhoudt en de senioren benaderd en inroostert.

Tijdbesteding: gemiddeld 1 uur per week Info of aanmelden bij Geert Drost 0620604556