Terugblik op het afgelopen seizoen ‘’22/23 en vooruitblik op aankomend seizoen!

Gepubliceerd op 15 juni 2023 om 09:59

Met het geslaagde sponsortoernooi op 9 juni, met gastploeg RWF als winnaar, werden voor de laatste keer dit seizoen de nodige biertjes gedronken en werd het seizoen voor de senioren afgesloten met live muziek van Bertus Sipma. In het kort blikken we terug en kijken we met een schuin oog naar het nieuwe seizoen.

’t Vlaggenschip
Onder leiding van Robin van Es en assistent Sybren Vrijburg mag ’t vlaggenschip eindelijk weer omhoog kijken na een paar moeilijke seizoen. Zijn eerste seizoen als trainer mogen we dan ook best succesvol noemen. Met 18 punten uit 25 wedstrijden kunnen we niet alleen tevreden terug kijken, er worden ook weer punten gepakt en is er een grote stijging in de ontwikkeling van de spelers te zien. We begonnen het seizoen met een enkele nieuwe spelers: Klaas Nijboer (Feanstars), Nanne Nijboer (Feanstars), Arjen van der Wijk (Oerterp), Gijs Vlastuin (Transfervrij) en Michael Plaisier (Transfervrij). Ook hebben aan het eind van het seizoen een aantal spelers en een staflid besloten afscheid te nemen van de eerste selectie: Jille Peters (gestopt), Gerrit Oege van Dijk (gestopt), Jeff Aalders (naar it twadde) en Sjoerd Bouma (naar de JO19)

Nu alle wedstrijden zijn gespeeld komen we uit op het volgende statistieken:

• Nanne Nijboer heeft in 25 wedstrijden GEEN minuut gemist
  • Gjalt Stienstra kan de titel binnen slepen voor de meeste kaarten
  • Klaas Nijboer weet alleen met z’n linkervoet te scoren (8 goals)
  • Beste veld: ASC
  • Beste verdediging: GSVV
  • Beste aanval: Eastermar
  • Lekkerste gehaktbal: Eastermar
  • Slechtste veld: Boornbergum
  • Meest onvoorspelbare ploeg: Donkerbroek
  • Verdiende kampioen: Eastermar

Waarbij iedereen lekker op vakantie gaat of nog druk aan het werk is zijn de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen al gemaakt door Robin van Es. Voor wat betreft het aankomende seizoen wordt de equipe versterkt door een tweetal spelers: Wessel de Wagt (Feanstars) en oude bekende Eric Leander. Ook vertrouwen we erop dat Tim Nijmeijer en Rienk Jan Bron na een seizoen blessureleed weer in de voorbereiding kunnen aansluiten bij de eerste selectie. Hiermee kijken we met vol vertrouwen het nieuwe seizoen 23/24 tegemoet en proberen we TFS weer een niveau hoger te tillen dit allemaal onder begeleiding van Robin van Es, Oebele Douma en Jehannes Nijboer.

It twadde
Onder leiding van Stefan van Meerveld speelt it twadde weer lekker mee in hun eigen competitie. Zo waren ze in de eerste seizoenshelft aardig in vorm waarbij en werd er gestreden om de top 3. Met de winst tegen concurrent Houtigehage kunnen ze tevreden terug kijken. De belangrijkste doelstelling om de kloof tussen het eerste en het tweede te verkleinen door het tweede elftal voorop het eerste elftal te laten voetballen is behoorlijk geslaagd. Ook behaalde ’t twadde bijna de grens van 20 punten voor een absoluut slotfeest. Volgens Stefan van Meerveld vormt dit niet een probleem en gaan de punten volgend seizoen alsnog behaald worden.

JO17
Met Thijs Boiten als nieuwe trainer bij de oudste jeugd worden er weer stappen gemaakt. Ze pakken net als de senioren punten en hangen in de middenmoot. Ook al was het niet altijd gemakkelijk om de selectie bij elkaar te houden, wordt er komend seizoen het team uitgebreid. Met een handjevol nieuwe spelers wordt dit ons JO19 team. Menno Nicolai wordt de nieuwe leider en Thijs blijft de trainingen verzorgen.

Overige jeugd:
Zo mogen we met trots zeggen dat we afgelopen seizoen de beschikking hadden over een aantal jeugdteams:
• JO13
• JO12
• JO8
• JO7

Met enthousiaste kinderen die bij de vereniging een balletje kunnen trappen is dit niet onopgemerkt gebleven. Zo mogen we alvast vooruitkijken naar het nieuwe seizoen waarin we inmiddels al 14 nieuwe jeugdleden mogen verwelkomen waardoor we doorgroeien richting 80 jeugdleden! Een groot compliment naar een ieder die zich inzet voor het jeugdvoetbal bij TFS! Zoals iedereen weet heeft de jeugd de toekomst, zo ook bij ons mooie vv TFS.

Wedstrijdtijden
In het komende seizoen zullen de (jong)volwassenen op de volgende tijden de wedstrijden spelen op 't Trefpunt:

• It twadde om 13.00
  • ’t vlaggenschip om 15.00
  • De JO19 speelt om 14.00 thuis wanneer ’t vlaggenschip en it twadde uit spelen.

Een nieuw seizoen met nieuwe kansen waarbij er wordt verwacht de resultaten te overtreffen van het afgelopen seizoen. We hopen een ieder gezond en wel weer in het nieuwe seizoen te verwelkomen op sportpark ’t Trefpunt!