TFS niet opgewassen tegen vierdeklasser Waskemeer in tweede bekerwedstrijd

Gepubliceerd op 13 september 2023 om 19:24

Na de wedstrijd van vorige week zaterdag tegen Blue Boys, die met 4-6 gewonnen werd, mocht TFS afgelopen zaterdag het opnemen tegen Waskemeer

Voor TFS was het al duidelijk dat dit geen makkelijke wedstrijd worden. Maar aan het begin van de eerste helft wist TFS nog aardig stand te houden tegen de 4e klasser. De jongens uit Drachtstercompagnie konden zelfs nog op voorsprong komen na een mooie actie van Gjalt stienstra die de bal daarna voor gaf en Wessel de Wagt die bal net over het tikte. Al gauw na deze grote kans scoorde Waskemeer van de elf meter, en even werd het al 2-0. Net voor het fluitsignaal viel Gjalt Stienstra uit. Hij kreeg de bal erg hard tegen het hoofd waardoor eerst leek dat het niet goed met hem. Later ging het gelukkig weer beter.

In de rust heeft trainer Robin van Es veel verandering gemaakt in de opstelling van TFS. Na de start van de tweede helft was TFS niet meer zo scherp en zijn spelers zoekende in de nieuwe opstelling. Het werd dus ook al gauw 0-3 voor de uitploeg. Hierna kwam het ene doelpunt na de andere en werd het uiteindelijk 0-8 voor Waskemeer.

Na de dikke Nederlaag tegen Waskemeer neemt TFS het volgende op tegen ONT in Opeinde