𝑢π™₯ π™£π’†π™ž 𝙃𝒐π™ͺπ’•π™žπ’ˆπ™šπ’‰π™–π’ˆπ™š! βš”οΈπŸ›‘

Gepubliceerd op 20 september 2023 om 14:12

El Clásico, De Klassieker, The old firm derby en daarachter Houtigehage - TFS? Aankomende zaterdag neemt het Kompenijster vlaggenschip het op in een uitwedstrijd in en tegen SV Houtigehage. Nadat op 1 april 2010 de laatste editie de "slach om 't Luchtenveld" eindigde in een enerverende 3-3 gelijkspel staan beide vlaggenschippen na maar liefst 13 jaar weer tegenover elkaar. Paar generaties later is natuurlijk het één en ander veranderd bij beide verengingen, waar TFS toentertijd de overstap maakte naar zaterdag, deed Houtigehage met het oog op een mooie toekomst het afgelopen zomer. Genoeg over het verleden, bij beide clubs staat de blik gericht naar de toekomst. TFS heeft met een jonge selectie en aanstormende jeugdspelers goud in de handen. Met een gemiddelde leeftijd van 22 jaar staat er een jeugdig elftal op het veld waar spelers als Janco Booi en Nick de Roos de ervaren rotsen zijn. Zij zijn dan ook de aangewezen personen om het één en ander te vertellen over de sentimenten in bepaalde wedstrijden zoals Blue Boys, Boornbergum en de derby tegen Houtigehage. De equipe van Robin van Es kent een uiterste geweldige voorbereiding. Met een brede selectie van 23 spelers kon iedereen genieten van een ruime aantal speelminuten en werd er de nodige oefenwedstrijden omgezet in een overwinning. Daartegenover wist Houtigehage met de nieuwe trainer Joop Braber de eerste stappen te zetten in het zaterdagvoetbal. Met veel strijd werden grote nederlagen beperkt en wist de ploeg een loodzware bekerloting prima te doorstaan. Aankomende zaterdag is een wedstrijd op zich en kan net zoals in het verleden weer knotsgek verlopen. Beide verengingen leven door deze wedstrijd en in de wandelgangen hebben we al gehoord dat er veel publiek langs de lijn zal staan. Zien wij jou zaterdag ook de Kompenijster equipe steunen?

#TrochFreonskipSterk #UsKlupInKlupFoarElk