TFS pakt in de stromende regen in de laatste minuut een punt tegen koploper SV ASC'75!

Gepubliceerd op 20 november 2023 om 12:53

Op zaterdag 19 november is het ASC die de periodetitel kan pakken wanneer er wordt gewonnen van TFS. Met een volle bus vol spelers, staf en veel meegereisde supporters is ASC ervan overtuigd te gaan winnen. Echter laten de groenhemden zich niet zomaar verslaan dit seizoen. De verdediging van TFS staat ijzersterk met maar liefst 13 doelpunten tegen tot nu toe.

Voordat we aan het verslag beginnen nog één administratieve mededeling. Waar de selectie een paar weken geleden Roel van der Velde mocht verwelkomen, staat deze week Norvienny Wyatt als nieuwkomer in de basis.

Om drie uur is het Milan van de JO-9 die als pupil van de maand de aftrap mag doen waarna vervolgens de wedstrijd wordt begonnen. Binnen dertien minuten was het gelijk raak uit de allereerste hoekschop van TFS. Timen de Meer die vandaag de hoekschoppen voor zijn rekening nam, legt de bal precies op het voorhoofd van Janco Booi die buiten het bereik van de keeper de bal in het goal laat vliegen. Zo staat het 1-0 voor TFS. De verdediging van beide teams staan prima te verdedigen waardoor er maar een paar kleine kansjes ontstaan voor beide teams. Vlak voor de rust krijgt ASC een vrije trap mee net buiten de zestien. Aanvoerder Nick van den Berg krult de bal buiten bereik van de keeper van TFS. Daarmee gaan beide teams met een 1-1 rust stand naar de kleedkamer voor een opwarmend bakje thee.

Beide teams komen de kleedkamers uit om voor de tweede helft te gaan zorgen. Waar een enkeling aan het begin van de middag nog optimistisch was wat betreft het weer, is het tijdens de rust alleen maar harder gaan regenen. ASC komt net wat scherper uit de kleedkamer weg. Het wordt een veelbelovende tweede helft met veel kansen voor beide teams. Een voorzet die lang onderweg is wordt binnen getikt door de spits van ASC en het staat 1-2 in de zestigste minuut. Bij deze stand heeft ASC definitief de periodetitel en kunnen ze gaan strijden aan het einde van het seizoen om een plekje in de 4e klasse. Een paar minuutjes later valt TFS keeper Michael Plaisier uit met een blessure. Zonder een tweede keeper op wissel (want ook geblesseerd) moet TFS noodgedwongen een veldspeler op goal te zetten. Wessel de Wagt, die tot nu toe een prima pot speelde, voelt zich geroepen om die taak op zich te nemen. Ondanks een veldspeler op goal laat TFS het hier absoluut niet bij. Na de 1-2 van ASC wordt TFS alleen maar gretiger om het feestje te verpesten. Nog geen 10 minuutjes later wordt opnieuw een hoekschop genomen door Timen. De bal wordt geschampt door een verdediger van ASC en belandt voor de debuterende Norvienny Wyatt en die pegelt hem snoei en snoei hard tegen het dak van het net, en het staat 2-2 in de 65ste minuut.

Beide teams waren aan elkaar gewaagd, maar alsnog valt het derde doelpunt voor ASC. Een indraaiende hoekschop die door Tamme de Boer wordt getrapt, belandt rechtstreeks in het doel en het staat 2-3 voor ASC. Na de 2-3 in de 77ste minuut zakt ASC in en ze laten TFS het spelletje maken. Met nog een kwartier op de klok wordt het billenknijpen voor ASC die wederom met deze stand de periode definitief in handen heeft. Maar in de 92ste minuut wordt Norvienny Wyatt onderuit gemaaid op ongeveer 20 meter van de goal. Wederom is het Timen die de vrije trap mag nemen, schiet de bal op doel en vliegt via een voet van ASC zo de bovenhoek in. Iedereen bij TFS gaat helemaal uit zijn dak en vliegt elkaar in de handen en de stand is 3-3! Met de 3-3 op het scorebord en nog drie minuten te gaan moet ASC nog een doelpunt weten te forceren om het in eigen handen af te maken. Helaas voor ASC blijft het bij een 3-3 eindstand en heeft TFS een belangrijk punt tegen de koploper weten te bemachtigen.

Door het gelijkspel van De Lauwers en ONB heeft ASC alsnog de periodetitel binnen. Via deze weg willen we ASC feliciteren met dit resultaat!

Vooruitblik op volgende week: Het vlaggenschip van Robin van Es zal het opnemen tegen GSVV. Beide ploegen staan dicht bij elkaar op de ranglijst en het belooft een belangrijke wedstrijd te zijn voor beide teams. It twadde neemt het op tegen de mannen van Broekster Boys 4 (uit om 14.00).

Roelof Smeding
6 maanden geleden

Geweldig resultaat mannen! Ga zo door !!