TFS gaat met lege handen naar huis tegen streekderby ONB!

Gepubliceerd op 12 februari 2024 om 16:53

Drachten, 10-02-2024

Nadat afgelopen week de landelijke media werd gehaald door een krullerige viervoeter was het vandaag wederom een derby. Op een kaalgeplukt en plat gespeeld kunstgrasveld mocht TFS proberen om punten te pakken tegen ONB. ONB staat keurig in de bovenste regionen. Sterker nog, als ze vandaag winnen kunnen ze zelfs de koppositie pakken. Een knappe prestatie van Trainer Theo Donker die na dit seizoen ONB gaat verlaten. Wie zijn club niet gaat verlaten is Robin van Es van TFS. TFS dat het keurig doet dit seizoen wil wederom hun eigen doelstelling waarmaken door in de middenmoot te eindigen met minimaal 18 punten. Als TFS op de huidige voet verder gaat zit dat er zeker in. Een topprestatie van de mannen uit de Kompenije.

Dan de wedstrijd. Bij TFS keerde de uit Oostenrijk teruggekomen Timen de Meer achterin terug, met zijn 17 jaar al een redelijke vaste waarde bij TFS. Spottend door teamgenoten af en toe "DT" genoemd, wat deze bijnaam omhelst mag de lezer zelf raden. Eric Leander begon vandaag vanwege een trainingsachterstand op de bank en op rechtsachter was er een basisplaats voor Tim Nijmeijer. De voormalig rechtsbuiten, vroeger een ware plaag voor aanvallers, heeft zich ondertussen ontpopt tot een kompenijster versie van de belg Stijn Vreven. Hakken,zagen en zodra de bal verovert was opstomen en de bal bij een tegenstander in de voeten schuiven. Desondanks is iedereen weer blij dat Tim weer zijn wedstrijd in het eerste speelt na een aantal zware operaties. Chapeau!

ONB begint voortvarend aan de wedstrijd, waar al na vier minuten Ardian Kuci de 1-0 op het digitale scorebord plantte, Het Kompenijster centrum grossierde in het inleveren van ballen waardoor ONB nog een aantal kansen kreeg. Door het goed keepende werk van de gele kanarie Michael Plaisier kon een ergere achterstand de eerste helft worden voorkomen. Voor het doel van ONB was het twee keer gevaarlijk. Nanne Nijboer, alias kickje, kreeg met een slap schot via zijn chocoladebeen de keeper niet aan het wankelen. In de 30e minuut leek het toch raak te zijn voor de TFS'ers. Helaas stonden de laat en de altijd goed keepende Tygo Schade een 1-1 in de weg.

De tweede helft was voor ONB aanzienlijk makkelijker dan de eerste helft. Door aanvoerder Martin Nelissen te wisselen en een nieuwe speler daar de opbouw te laten verzorgen kwam ONB makkelijk aan voetballen toe. Een wonderschoon afstandschot van Jort Raadsma vloog over de TFS keeper heen; 2-0. Daarna was het verzet aardig gebroken. Thijs Boiten werd er af gehaald om wat meer creatief vermogen met Eric Leander te brengen, echter mocht ook dat niet baten. De 3-0 viel uit een corner door "Souf" en de 4-0 werd door Eelco Bosma op een te makkelijke manier binnen geschoten.

TFS had deze uitslag van tevoren misschien iets te veel ingecalculeerd. ONB is (vinden wij) nou eenmaal de beste ploeg van de competitie en voor ons de ploeg die kampioen hoort te worden. Desondanks mag er vooral achterin scherper opgetreden worden en moet ook als de tegenstander beter is er meer gecreëerd worden voorin. Deze wedstrijd nemen we weer wat positieve punten mee om volgende week de al twee keer eerder afgelaste wedstrijd tegen Jistrum te spelen. Jistrum speelt tot nu toe een puik seizoen onder nieuwe trainer Johannes Noorda. Kortom een mooie pot volgende week op het Sportpark van de Snieskeppers.

Tot volgende week!