TFS hard onderuit tegen vv De Lauwers!

Gepubliceerd op 4 maart 2024 om 16:38

Na een tweetal oefenwedstrijden en een weekendje rust, stond afgelopen weekend de wedstrijd thuis tegen VV de Lauwers op het programma. Het voorprogramma van deze dag bestaat uit de wedstrijd het tweede elftal tegen het vierde van VV Opende. it Twadde weet de punten op 't Trefpunt te houden, maar wat is er mogelijk voor het eerste elftal?

Bij de start van de wedstrijd is het al duidelijk dat TFS niet goed aan de wedstrijd begon. De Lauwers zet de druk er direct op en TFS krijgt al snel in de smiezen dat het geen gemakkelijke opgave wordt. Na een bekeken overstapje van de lange spits van de tegenstanders kan de inlopende speler vrij scoren. Zodoende staat het 0-1 voor De Lauwers.

TFS krijgt wel een paar kleine kansen en langs de lijn heerst er toch weer een beetje positiviteit. De Lauwers hebben een paar flinke kansen maar het blijft nog steeds bij dat ene doelpunt na goed werk van keeper Michael Plaisier. Wessel de Wagt is zelfs nog dichtbij de gelijkmaker, maar weet de bal van dichtbij niet tussen de palen te krijgen. De Lauwers weet op zijn beurt de vrije trap vanaf randje 16 meter wel te benutten en de bal wordt mooi in de kruising geschoten.  Vervolgens is ook Nanne Nijboer na een voorzet dicht bij een doelpunt, maar hij ziet zijn bal helaas op de lat belanden. Met een ruststand van 0-2 is het duidelijk dat TFS aan de bak moet, maar het zeker niet onmogelijk is om het De Lauwers lastig te maken.

Maar ja, dan moet als TFS niet na de rust al binnen twee minuten met 0-3 achter komen te staan. Na een misser van de verdediging komt de bal zo voor de voeten van een tegenstander die hem in één keer op de pantoffel neemt. Niet veel later is het ook al 0-4. Toch lukt het TFS om nog een doelpunt te maken. Een voorzet van Norvienny Wyatt komt bij Nick de Roos terecht en kan hem via de tweede paal goed inkoppen waardoor de stand op 1-4 komt. De spanning komt niet meer terug in de wedstrijd en de Lauwers weet uiteindelijk nog twee doelpunten te maken en is de eindstand 1-6.

TFS staat ondanks deze uitslag nog steeds op een zevende plaats, maar het gat met onder andere Houtigehage en GSVV wordt steeds kleiner. Komende zaterdag staat de uitwedstrijd tegen VV Suameer op het programma. Qua ranglijst moet TFS deze wedstrijd kunnen winnen, maar met een nipte winst (3-2) eerder dit seizoen weet iedereen dat deze wedstrijd nog niet zomaar beslist is.