Een resoluut middagje in Sumar!

Gepubliceerd op 2 april 2024 om 09:19

SUMAR – Onder prima voetbalomstandigheden moest TFS op Sportpark De Heidkamp te Sumarreheide het opnemen tegen vv Suameer. Het blijft toch elke keer weer een vraag waarom dit complex zover van de bewoonde wereld af ligt, maar misschien dat we deze vraag de volgende keer na afloop van de wedstrijd in de bestuurskamer moeten stellen.

Terug naar zaterdag. Al halverwege de week moest de Kompenijster equipe spelers bij elkaar rapen om een elftal op de been te krijgen dit paasweekend. Twee weken geleden waren we immers nog vrij op 30 maart tot dat we deze wedstrijd moesten inhalen voor het restant van 85 minuten. Onder het mom van 'we hebben het zelf ook niet verzonnen dat we deze wedstrijd in het paasweekend moeten inhalen' hebben we wat spelers bij elkaar geraapt. Zodoende is Klaas Nijboer na een half jaar niet voetballen weer bereid gevonden om de kicksen aan te trekken. Werden Frits van der Meer en Jesse Kats uit de ziekenboeg gehaald en opgelapt, omdat ze weer eens nodig waren. Daarnaast konden we Roel van der Velde net op tijd van de kazerne afhalen, zodat we in ieder geval halverwege de week minstens 12 spelers hadden. Betekende ook dat het tweede elftal ook niet al te veel spelers had. Maar vanuit de 35+ kwam het geschenk dat Donny Pilat, die maar liefst 164 wedstrijden in het eerste bij ’t Fean 58 had gespeeld, mee wilde doen en dat Wander Nijboer, die stiekem inmiddels van een rood-geel hart een groen-zwart hart heeft gemaakt, ook zijn kunsten wilde vertonen bij ’t Twadde. Zij zegevierden dan ook knap met een magere 1-0.

Over de wedstrijd kunnen we vrij kort zijn. Waarbij we drie weken geleden binnen vijf minuten al drie maal één op één waren gekomen met de keeper zijn beide teams dat dit keer amper tot niet geweest. Het enige aanvalsoffensief vonden we in de eerste tien minuten van de Kompenijster zijde, waarbij er sprake was van een serieuze scrimmage voor de goal van Suameer. Het verloop van de rust van de wedstrijd was in één woord “resoluut”. Weinig risico, veel lange ballen en weinig amusement voor het publiek. We hadden achteraf de wedstrijd ook niet hoeven in te halen, maar het ook kunnen voldoen met een 0-0 begin en eindstand. Uiteindelijk waren beide teams tevreden na afloop, meer zat er ook niet in. Complimenten naar de scheidsrechter. Hij floot z’n eerste wedstrijd op standaard niveau en deed dat meer dan prima. Onze aanvoerder kreeg nog wel een gele kaart wat we niet tot z’n verstand konden krijgen waarom. Michiel Veenstra z’n wijze woorden waren dan ook: “Net myn oanfierder!”. Na afloop van de wedstrijd heeft de voltallig selectie de derde helft meer dan prima gewonnen. Een aantal jongens stonden te flaneren op techno feest in Groningen en het grootste deel van de selectie was te vinden in Ureterp waarbij er genoten werd van de Oerrock play-offs.

Kortom weinig te vertellen over de wedstrijd, maar we vertrouwen erop dat we jullie zodoende weer een goed beeld hebben kunnen laten zien van deze prachtige zaterdag. Aankomende zaterdag neemt het vlaggenschip het thuis op tegen vv Suawoude, ’t Twadde neemt het alvorens op tegen Blija/Holwerd 2. Beide teams kunnen bij winst over de 20 punten gaan en dat beloofd dus om later moment chinees van voorzitter Pieter Postma. Tot dan!