Clubnieuws september 2018

Gepubliceerd op 11 september 2018 om 17:16

Het seizoen is weer begonnen!

Inmiddels hebben we de eerste wedstrijden van het nieuwe voetbalseizoen alweer achter de rug. Zo won de JO9 de eerste thuiswedstrijd van dit nieuwe seizoen met maar liefst 17-0 van GSVV JO9. Opvallend is dat er tot nu toe nog geen officiële bekerwedstrijd is verloren. Vorig seizoen was dat wel even anders………

MFC

Een nieuw seizoen met wederom vele mooie uitdagingen. Een daarvan is de uitwerking van de plannen m.b.t. ons nieuwe MFC met school en sportzaal. Dit alles inclusief de modernisering van ons huidige sportcomplex. Gelukkig komt er beweging in de zaak. Op woensdagavond 3 oktober a.s. is er namelijk met vertegenwoordigers van de gemeente een eerste bijeenkomst voor de directbetrokkenen. Daarin wordt de te bewandelen route aan de aanwezigen uitgelegd. De directbetrokkenen ontvangen binnenkort een uitnodiging van de gemeente.

Senioren

Wat betreft de senioren hebben we bij de heren weer twee teams en een 45+ team. Qua keepers zitten we krap. Ook bij de 45+ zouden er nog wel een paar bij kunnen. Wie wil/kan ons helpen?

De dames hebben een prima eerste seizoen achter de rug en proberen dit jaar zelfs op de vrijdagavond met een extra zevental in toernooivorm te gaan spelen. Dit om iedereen te kunnen laten voetballen. Diny Jongsma-Hofstee zit sinds kort namens de dames in het bestuur. Daarmee is ook de damestak binnen de vereniging in het 6-tallige bestuur vertegenwoordigd. Klasse!

jeugd

Bij de jeugd hebben we dit seizoen vier i.p.v. drie teams: de JO7, de JO9, de JO13 en de JO15. Om de JO15 te kunnen laten voetballen zijn vorige week een tweetal meisjes vanuit het huidige damesteam aan het team toegevoegd. De eerste bekerwedstrijd met de meisjes in de basis werd met 6-2 gewonnen van RWF JO15-1 en geeft het nodige vertrouwen voor de komende wedstrijden. Nieuw is de JO7: de jeugd onder de 7 jaar. Op 22 september a.s. spelen zij hun eerste officiële wedstrijd. Dit in toernooivorm.

veld en droogte

Qua veld hebben we een probleem. Door de droogte in de afgelopen maanden is ons hoofdveld 4 weken langer gesloten dan gepland. De eerste bekerwedstrijden zijn dan ook noodgedwongen verplaatst. Hoe verder……. Op dinsdag 18 september a.s. wordt ons veld opnieuw door de gemeente gekeurd. We gaan ervan uit dat het veld dan wordt vrijgegeven zodat de JO13 op woensdag 19 september zijn eerste thuiswedstrijd kan spelen. Komende maandagavond, 17 september maken we het veld speelklaar. Dit inclusief het ophangen van nieuwe doelnetten. Leden die om 19.00 willen komen helpen zijn van harte welkom.

Wedstrijden 15 september

De wedstrijden van de 15de september proberen we i.v.m. met ons “Doarpsfeest” te verplaatsen. Zodoende kan iedereen meedoen aan het levende voetbalspel (jeugd 10 jaar en ouder) en de zeskamp (14 jaar en ouder). Voor het levend voetbalspel dient men zich voor 13 september op te geven. Dit via het volgende mailadres: pieterpostma@hetnet.nl Tot nu toe hebben zich slechts drie teams (7-tallen) en een drie “losse” deelnemers opgegeven. Wie komt zich nog opgeven?

darten

Nieuw binnen de club is het darten op de dinsdagavond. Dit op initiatief van onze leden Stefan en Elianne van Meerveld. Om de twee weken vindt er een officiële thuiswedsstrijd plaats van dartclub TFS tegen een dartclub uit Heerenveen en omgeving. De eerste thuiswedstrijd is op dinsdag 11 september.

Sportcomplex

We zijn dit seizoen gestart met een grote schoonmaakactie van ons sportcomplex. Helaas viel de opkomst op de 24ste augustus tegen. Met de mensen die er waren, Jan Zandbergen (grote schoonmaak boxen), Anita Henstra, Feike Postma, Wiebe Wijbrandi, Sikko Douma en Stefan en Elianne van Meerveld hebben we een mooi begin gemaakt. Een week later waren Rutger Huisman en René Nijboer als enigen aanwezig om de los gestoken plaggen rond het hoofdveld op te ruimen. Hopelijk pakken anderen de overgebleven werkzaamheden op zodat het sportterrein er bij het doarpsfeest perfect voor ligt. Een van de noodzakelijke klussen is het vervangen van drie kapotte lampen rondom het veld. Wie durft er omhoog?

rabobank clubkas campagne

De Rabobank Clubkas Campagne heet ons in juni 475 euro opgeleverd.  Dat was iets minder dan vorig jaar. De sponsorloop op zaterdag 23 juni jl. leverde de jeugd 227 euro op.  Iedereen hierbij bedankt voor zijn bijdrage aan deze financiële meevallers.

clubhuis

Ons clubhuis is erg belangrijk voor ons als vereniging. Het is een plek waar vele sociale contacten worden gelegd en voor de penningmeester is het een belangrijke bron van inkomsten. Belangrijk is dan ook dat er mensen achter de bar staan. Evenals de voorgaande seizoenen worden leden en ouders ingepland voor het draaien van bardiensten. Dit omdat er te weinig vaste vrijwilligers zijn om achter de bar te staan.  Het rooster is te vinden op deze pagina. Bovendien krijgen de betrokkenen in de week dat ze ingepland staan nog persoonlijk bericht via de mail. Bij eventuele verhindering dient men zelf voor een vervanger te zorgen. Na afloop van de dienst graag de vloer aanvegen en de krukken recht zetten. Ongelooflijk hoe sommige mensen soms de boel achter laten…….