Nieuws rookbeleid, Poieszactie en plastic flesjes

Gepubliceerd op 18 februari 2019 om 16:07

Nieuw rookbeleid bij onze jeugdwedstrijden

Verbieden doen we het niet, maar laten we vanaf nu als rokers het goede voorbeeld geven door tijdens onze jeugdwedstrijden niet te roken. Dit op weg naar een rookvrije generatie.

Spaaractie munten bij de Poiesz in de Wyken

Als voetbalclub doen we dit jaar mee aan de spaaractie van de Poiesz. De actie start op 11 februari a.s. Tijdens de bijna twee maand durende actie krijgt u bij de boodschappen in de Poiesz munten. Wekelijks zijn er acties waarbij extra munten voor onze club te verdienen zijn. In de winkel in de Wyken te Drachten hangen kokers van meerdere sportverenigingen. Een van die kokers is van de v.v. TFS. De bedoeling is om zoveel mogelijk munten te verzamelen en die in onze koker te werpen. Hoe meer munten, des te meer geld we voor onze jeugdafdeling verdienen. Komt u niet in de Poiesz in de Wyken maar bijvoorbeeld wel in die van Ureterp, Sneek of Opende, dan gewoon de munten meenemen en inleveren bij een van onze bestuursleden. Dan zorgen wij dat de munten alsnog in onze koker komen.

Let dus de komende weken op de folders van de Poiesz om te weten welke munten er voor onze club te verdienen zijn. Sparen: ja graag. Dit voor onze voetbaljeugd!

Gescheiden verzameling plastic flesjes

Voorheen kwam al ons afval in de grijze container terecht. Mede op aandringen van onze leden staan er sinds kort een tweetal verzamelbakken van Bar Le Duc in ons clubhuis. De bedoeling is dat alle lege plastic flesjes AA drink en Sportwater in deze verzamelbakken worden gedropt. Als klusgroep gaan we de plastic verpakkingen gescheiden afvoeren. Wat betreft de kartonnen koffiebekers: deze horen uiteraard niet thuis in deze verzamelbakken. Daarvoor staan er de traditionele vuilnisbakken.