Verslag toernooi vv De Lauwers

Gepubliceerd op 26 augustus 2019 om 16:43

Gisteren kwam het eerste selectie in actie op het oefentoernooi in Warfstermolen tegen de volgende tegenstanders: gastheer vv De Lauwers, Grijpskerk II en tegen OKVC.

Allereerst mochten de mannen het opnemen tegen het uit de 4e klasse gedegradeerde VV De Lauwers. In de 30 minuten durende wedstrijd zijn de Kompenijsters de betere ploeg, maar verzuimd zichzelf te belonen door de gecreëerde kansen niet te verzilveren. In tegenstelling tot TFS is het de Lauwers die met weinig kansen wel weet te scoren en zodoende met een minimale score (1-0) van TFS weten te winnen.

Bij de tweede wedstrijd treden de groengehemden op tegen het jonge talentvolle tweede selectie van VV Grijpskerk. De eerste 10 minuten waren de Kompenijsters de betere ploeg en wisten door een goede spitsengoal van Gerrit van Dijk op een 1-0 voorsprong te komen. Na de voorsprong nam Grijpskerk het heft in handen en wisten na 20 minuten de stand weer gelijk te trekken. Toch werd TFS in de allerlaatste minuut nog gevaarlijk door Michael Zwieserijn die de bal goed afkapt in de 16, maar met zijn chocoladebeen net voorlangs schiet. Zodoende bleef de eindstand steken op een terechte 1-1.

De laatste wedstrijd mocht TFS het opnemen tegen vierdeklasser OKVC. TFS speelde deze wedstrijd wederom niet onaardig en kwam mede door steekballen op de energieke Chris Visser vaak met veel dreiging richting de goal van de tegenstander. Uiteindelijk is het Farshid Sheni die de score open breekt en de groengehemden op een 1-0 zet. Wederom weet het vlaggenschip van TFS de voorsprong niet te behouden en is het de spits van OKVC die vrij vlot na de 1-0 keeper Jeff Aalders weet te verschalken en zodoende de 1-1 op het scorebord zet en mede verantwoordelijk is voor de eindstand.

Al met al mogen de Kompenijsters tevreden terug kijken op dit sportieve toernooi en kan het met vertrouwen kijken richting RWF.