TFS verliest de streekderby tegen RWF met een minimaal verschil (31-8-2019)

Gepubliceerd op 2 september 2019 om 19:29

Wedstrijdverslag 31/08. TFS verliest de streekderby tegen RWF met een minimaal verschil.

In de eerste bekerwedstrijd neemt TFS het thuis op tegen RWF. De Kompenijsters kwamen twee keer terug van een achterstand, maar een doelpunt van RWF in de 78e minuut deed TFS de das om.

Al na 2 minuten was het raak voor RWF. Na een vrije trap van RWF kreeg TFS de bal niet goed weg en belandde de bal ongelukkig bij de tweede paal en is het Wieger Baron die er als de kippen bij is en raak schiet. Enkele minuten later is het Chris Visser die weg gestuurd wordt en op weg lijkt naar de gelijkmaker. Hij geeft de bal af op Jorrit Loopstra die de bal tegen de touwen knalt, maar de goal wordt terecht afgekeurd vanwege buitenspel. 7 minuten later is het dan wel raak voor TFS. Chris Visser werd wederom de diepte in gestuurd en legt de bal af op Tim Nijmeijer die raak schiet schiet en de 1-1 op het scorebord zet. In de 37e minuut is het weer RWF dat op voorsprong komt. Wederom komt uit een vrije trap komt de bal weer gelukkig voor de voeten bij spits Wieger Baron die de bal raak schiet. Zodoende werd er na een boeiende 1e helft thee gedronken met 1-2 tussenstand.

De eerste 15 minuten na de rust gaat de wedstrijd op de zelfde voet verder waarmee we eindigen na 45 minuten. TFS blijft knokken en komt daarmee in de 52e minuut weer op gelijke hoogte. Jorrit Loopstra legt de bal slim terug met het hoofd en het is Nick de Roos die de bal overtuigend met een volley tegen de touwen aan knalt. RWF blijft zoeken naar de voorsprong, maar het centrale blok bij TFS staat als een huis en er is geen doorkomen aan voor RWF. In de 78e minuut is toch raak voor de rood-witten uit Frieschepalen. De middenvelder weet de 16 in te lopen en het is wederom TFS dat weer de bal niet goed weg krijgt en je kunt het misschien al raden, andermaal is het Wieger Baron die de bal voor zijn voeten krijgt en voor zijn 3e goal tekent deze middag en tevens de eindstand bepaalt op 2-3. De groengehemden zijn moegestreden op deze warme middag en komen er niet meer aan te pas eveneens RWF dat niet meer tot grote kansen komt.

Aankomende zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Waskemeer op het programma. De Kompenijsters zullen na deze wedstrijd met vertrouwen het opnemen tegen derdeklasser Waskemeer. De aftrap is om 14:30 op het sportpark 't Ald Leger.