TFS verliest in en tegen Waskemeer (7-9-2019)

Gepubliceerd op 9 september 2019 om 14:00

TFS Speelde zaterdagmiddag de tweede bekerpoulewedstrijd in en tegen Waskemeer. De mannen uit Waskemeer zijn in de afgelopen jaren behoorlijk gegroeid als club en spelen inmiddels in de 3e klasse. Vorige week speelde Waskemeer nog verrassend gelijk tegen De Sweach. Dus was er bij de Kompenijsters ook de goede hoop op een stuntje, maar TFS was niet opgewassen tegen een ontzettende gretige ploeg.

Na een goede wedstrijd tegen RWF werd er qua speelwijze weinig veranderd bij TFS. Er werd wederom gegokt op de counter, maar waar RWF nog wel eens een verkeerd bal gaf, trof TFS op het sportpark 't Ald Leger een goed gecombineerde ploeg. Waskemeer nam voor rust al de beslissende voorsprong door de 0-4 te maken. Toch bereikte TFS af en toe de 16 van de tegenstander, maar de keeper van Waskemeer hield zijn doel overtuigend schoon.

Waarbij in de eerste helft twee van de vier goals discutabel vielen tegen TFS, scoorde Waskemeer in de tweede helft alleen maar mooie doelpunten. Al vrij vlot na rust vielen de 0-5 en de 0-6 na mooi uitgespeelde aanvallen. De mooiste goal kwam op naam van Jurrien Hummel. Middels een schot van zo’n dertig meter vloog de bal schitterend tegen de touwen van het doel. Tevens door dit doelpunt werd de uitslag op een 0-7 bepaald. Toch kwam het hoogtepunt van Chris Visser die aan de zijlijn een schitterende bottle flip challenge uitvoerde. Waskemeer won deze wedstrijd uiteraard dik verdiend, waarmee de thuisclub het verdere succes werd gewenst.

TFS speelt aanstaande zaterdag om 14:30 uit tegen vijfdeklasser de Sweach. In deze derde bekerduel zal blijken in hoeverre de mannen klaar zijn gestoomd voor de competitie.