TFS 1 niet opgewassen tegen Ternaard (5-9-2020)

Gepubliceerd op 8 september 2020 om 14:39

Ternaard, 5 september 2020,

Na het gelijkspel tegen Holwerd in een mooie maar zware wedstrijd mag de ploeg van Henk Woudstra het opnemen tegen vierdeklasser Ternaard. Ternaard is voor TFS een onbekende ploeg waarbij net als Holwerd een corona uitbraak heeft plaatsgevonden. Mede door vele blessureleed moest Henk Woudstra het nodige puzzelen om zijn opstelling compleet te maken. Zo werd Siemen Couperus en veteraan Wim Streefkerk meegenomen voor het duel in Ternaard.

Op voorhand werd al voorspeld dat het een lastige wedstrijd zou worden voor ‘’De kompenije’’. In de eerste minuten is het dan ook Ternaard dat zich al snel meldt bij het doel van Jeff Aalders. De eerste tien minuten waren duidelijk in het voordeel van Ternaard dat na een verkeerde tackle op de spits van Ternaard dan ook een terechte penalty kreeg. Met een uitstekende redding van keeper Jeff Aalders voorkomt hij dat Ternaard vroeg met de voorsprong ervandoor ging.

De ploeg uit Ternaard creëerde kans op kans waardoor de 1-0 niet uitbleef. Uiteindelijk was het in de 25e minuut raak. Na een defensieve fout kwam de spits van Ternaard 1-op-1 met de keeper en deze kans gemakkelijk afrondde (1-0). Al snel na de 1-0 volgde de 2-0 en 3-0 waardoor de wedstrijd eigenlijk al was beslist. De ploeg van Ternaard was de duidelijke 90 minuten beter en maakte dit ook waar. Enkele kleine kansen in de 2e helft waren voor Jorrit Loopstra (over) en Rudmer Mulder (naast). Na 90 minuten voetballen was het uiteraard Ternaard dat er met de winst vandoor ging. De uiteindelijke eindstand was 5-0 voor de thuisploeg.

Zaterdag 12 september mag het vlaggenschip voor de laatste bekerwedstrijd het opnemen tegen derdeklasser VV Rottevalle. De wedstrijd begint om 14.30 op ‘t Trefpunt. Supporter zijn uiteraard welkom bij deze laatste bekerwedstrijd!