TFS 1 kijkt tevreden terug naar derby (12-09-2020)

Gepubliceerd op 14 september 2020 om 18:04

TFS 1 – vv Rottevalle 1
Drachtstercompagnie, 12 september 2020

Na het teleurstellende verlies tegen Ternaard mocht het vlaggenschip het deze week opnemen tegen buurtgenoot, derde klasser en bekerkoploper vv Rottevalle 1. Voor de wedstrijd werd een minuut stilte gehouden voor oud speler en donateur Wietse Herder.

Dan nu de wedstrijd waarbij een nieuwe naam in  de selectie van Henk Woudstra zat, namelijk Andy Hagemann uit de Westereen. De trainer van TFS wist dat het een moeilijke wedstrijd zou worden en heeft zijn opstelling daarop aangepast. Tijdens de wedstrijd was het dan ook voornamelijk Rottevalle dat het initiatief nam om de score te openen. Mede door het goede verdedigingswerk werden deze kansen gemakkelijk onschadelijk gemaakt. Het was dan ook TFS dat de eerste grote kans kreeg. Na een goede onderschepping en pass van Tim Nijmeijer was het Jorrit Loopstra dat de aanval opzette en de bal keurig voorzette op het hoofd van Nick de Roos. Helaas miste deze kopbal precisie waardoor hij net over de goal werd gekopt. Daarna was er nog een grote kans voor Eric Leander die met een hele mooi actie de man uitspeelde en net over schoot.

Na een aantal goede reddingen van keeper Rick Ypma was het uiteindelijk Rottevalle dat de score opende in de slotfase van de eerste helft (10 minuten extra tijd mede door vuurwerk). Na een voorzet werd deze bal binnengeschoten waarbij het discutabel was of er een overtreding aan vooraf werd gemaakt. De ruststand was 0-1 in het voordeel van Rottevalle.

Rottevalle kon alleen in de pauze deze voorsprong behouden want in het begin van de tweede helft kwam TFS op gelijke hoogte. Door een goede interceptie en steekbal van Rudmer Mulder was het de watervlugge Tim Nijmeijer die de bal voorgaf op Jorrit Loopstra. Het schot werd op de lijn als een keeper tegengehouden door de verdediger van Rottevalle waar de scheidsrechter alleen maar een penalty voor kon geven. De nieuwe strafschoppennemer Remco van der Mei schoot deze keurig in de hoek (1-1).

Niet lang kon TFS genieten van deze gelijkmaker. Al snel werd het dan ook 1-2 voor Rottevalle. TFS ondernam nog wel pogingen om gelijk te komen maar kwam niet tot succes. Het werd dan ook duidelijk dat er niet meer inzat en dat de ploeg helemaal leeg was. Aan het einde van de wedstrijd waren er dan ook vele kansen en goals voor de uitploeg. De eindstand van deze wedstrijd is geëindigd in 1-6 wat tot een vertekend beeld zorgde. Uiteindelijk mag de ploeg van Henk Woudstra tevreden terugkijken naar het laatste bekerduel, ondanks de nederlaag.

Volgende week start de competitie waarbij TFS 1 aftrapt tegen Jistrum 1. Dit belangrijke duel wordt vanwege een vol programma op 't Trefpunt om 16:30 uur gespeeld. Supporters zijn uiteraard welkom.

#TrochFreonskipSterk