TFS 1 weet eerste competitieduel te winnen! (19-09-20)

Gepubliceerd op 22 september 2020 om 15:26

De Kompenijsters hebben door met 4-3 te winnen van Jistrum een mooie start gemaakt aan de competitie 2020/21. Hoewel TFS al na 30 seconden op achterstand stond (0-1) zorgden Remco van der Mei en Nick de Roos ervoor om met een 3-1 voorsprong te rusten. Na de thee bracht Thijs Boiten de stand op 4-1. Jistrum deed tweemaal wat terug wat resulteerde in een spannende slotfase, maar de eindstand bleef steken op 4-3.

Nadat de wedstrijd twee uur en een kwartier later werd afgetrapt dan de gebruikelijke aftrap tijd: keek TFS na een halve minuut spelen al tegen een achterstand aan. Misschien was het dat er een paar spelers aan een middagdutje toe waren, maar de werkelijkheid was wel dat een voorzet vanaf rechts de goal in werd gekopt (0-1). Wat een begin zullen ze wel gedacht hebben bij Jistrum dat na drie seizoenen weer met hun eerste elftal uit komt in de standaardklasse. Ook 15 minuten na de 0-1 was Jistrum de betere ploeg en leek de 0-2 in de lucht te hangen. Totdat onder andere middenvelder Rienk Jan Bron de ene interceptie na de andere maakte en er voor zorgde dat de aanvallen van Jistrum onschadelijk werden gemaakt.

TFS nam hierna het heft in handen en kwam met de eerste grote kans door middel van Janco Booi die de bal uit de lucht op goal schiet, maar de bal van de lijn ziet worden gehaald. TFS werd hierna toch plots behoorlijk opgeschrikt nadat Jistrumer Radema de bal vanaf een meter of 40 op de lat schiet. In de 30e minuut is het arbiter de Jong uit Boornbergum die fluit voor een vrije trap voor de Kompenijsters op randje zestien. Het is Remco van der Mei die aanlegt met zijn fluwelen linkerbeen en de bal mede door de laagstaande zon hoog in doel binnen weet te schieten (1-1). TFS zet hierna door en mede door goalgetter Nick de Roos, die overigens de 30 jaar gepasseerd is, komt TFS gemakkelijk op (2-1) en een (3-1) voorsprong wat tevens ook de ruststand is.

Na de pauze creëerden de beide ploegen niet veel kansen, maar toch wist TFS de voorsprong te behouden door een ietwat gelukkige vrije trap van Thijs Boiten (4-1). Na de wissel van de goed spelende Nick de Roos wisten de Kompenijsters er maar moeizaam uit te komen. Het is dan ook Jistrum dat de (4-2) weet te maken door makkelijk bij de tegenstander weg te draaien en in de korte hoek raak te schieten. Jistrum begong hierna de ballen veel en al naar voren te pompen in de hoop dat hij een keer goed valt en dat gebeurde in de 83e minuut, een voorzet vanaf links die erin wordt gefrommeld (4-3). In de absolute slotfase werd het ook nog bijna gelijk door Jistrum die de bal uit de kluts op de paal schiet, waarna de scheidsrechter het wel genoeg vond en voor het laatste fluitsignaal floot.

Voor TFS een mooie overwinning, waarin het een marge van 3 doelpunten wist te creëren, maar ook de wedstrijd veel beter in het slot moet gooien. Verder onze complimenten aan Jistrum dat met een leuk elftal weer deelneemt aan de standaardklasse! Aankomende zaterdag komen de Kompenijsters in en tegen Drogeham in actie om 14:30.

#TrochFreonskipSterk