TFS 1 speelt vermakelijke wedstrijd tegen Noordbergum

Gepubliceerd op 3 november 2021 om 11:38

Op de laatste zaterdag van de zomertijd mocht het eerste van TFS aantreden tegen Noordbergum. Dat de wintertijd dit weekend in zou gaan liet het weer duidelijk merken, want met het natte weer is veld voor sommigen behoorlijk glad onder de voeten.

In de week voorafgaand deze wedstrijd speelde won Noordbergum met 10-0 van VVT, de ploeg die net onder TFS staat in de stand. TFS had zich dan ook op ergste voorbereid voor deze wedstrijd.

Om half drie wordt de wedstrijd afgetrapt. De wisselspelers en staf hebben nog maar net hun plekje gevonden in de duck-out of onze verzorger mag het veld op richting Tim Nijmeijer. Na een ongelukkige val moet Tim het veld verlaten en brengt hij de komende weken door met een mitella om zijn arm.

De ploeg uit Drachtstercompagnie houdt aardig stand. Eric Leander is degene die TFS aan een doelpunt kan helpen, maar de bal gaat helaas niet in het doel. Het lijkt erop dat Noordbergum met een 1-0 voorsprong de rust in gaat, maar een paar minuten voor het fluitsignaal krijgt de thuisploeg een penalty. Of deze terecht was of niet, het feit is dat de Noordbergum op 2-0 voorsprong komt te staan en kort daarna ook nog de 3-0 maakt.

Na de rust wordt er vol goede moed begonnen aan de tweede helft met een aantal frisse spelers. Noordbergum krijgt in de tweede helft meerdere kansen en benut hiervan één waardoor de uiteindelijk uitslag op 4-0 komt.

Als toeschouwer was de wedstrijd ondanks het verlies vermakelijke om naar te kijken. Het resultaat is iets waar de ploeg zeer tevreden op terug mag kijken, vooral als je kijkt dat de doelpunten net voor rust misschien niet nodig waren geweest.

Aanstaande zaterdag wordt er om 14:30 thuis gespeeld tegen VVT, de ploeg die op dit moment de ranglijst eindigt net onder TFS. Het voorprogramma bestaat uit TFS 2 die aantreedt tegen Drachtster Boys 7.