VACATURE: Hoofdtrainer v.v. T.F.S. 2022/2023

Gepubliceerd op 14 december 2021 om 10:00

Vacature

Trainer eerste elftal V.V. T.F.S. zaterdagmiddag.
“Maar wat er ook gebeurt, het blijft de club uit je dorp. Daarom blijven we er met z’n allen voor gaan.” Leeuwarder Courant – 8 november 2021

Voetbalvereniging T.F.S. is voor het volgende seizoen (2022-2023) op zoek naar een enthousiaste trainer voor het eerste heren elftal. Die TFS weer naar een hoger niveau kan brengen. Het elftal voetbalt in de standaard 5e klasse zaterdag en traint op dinsdag- en donderdagavond. Wij zoeken een gedreven clubtrainer die goed met een jeugdige selectie om kan gaan en samen met de club de toekomst wil aangaan.

Functieprofiel trainer V.V. T.F.S.
Doel van de functie;
Het zelfstandig geven van trainingen en het begeleiden van het eerste elftal bij de wedstrijden teneinde een optimaal voetbalklimaat en prestatieniveau te realiseren.

Belangrijkste resultaatverantwoordelijkheden;
Als trainer heb je de volgende resultaatverantwoordelijkheden:
Bereidt de trainingen voor d.m.v.:
- Het opstellen van een trainingsplan en trainingsschema’s (een training is meer dan het spelen van een partij).
- Je weet een goede balans te vinden tussen plezier en prestatiegedrag met als uitkomst een optimale positieve sfeer te weten te realiseren.
- Het op de hoogte blijven van ontwikkelingen in de voetbalsport.
-  Inrichten trainingssituatie.
- Geeft (zelfstandig) trainingen aan de eerste selectie.

Stimuleert de sportieve ontwikkeling van onze jonge voetballers;
- Je weet een spelsysteem toe te passen aan de hand van je spelersselectie.
- Begeleiden van de voetballers bij hun ontwikkeling.
- Informeren, adviseren en ondersteunen van de voetballers.
- Onderhouden van contacten met spelers (verbinden).
- Draagt zorg voor een preventief anti-blessure beleid.
- Is als coach aanwezig bij de wedstrijden (zaterdag 5de klasse standaard).
- Stelt na de training op donderdag in overleg met de overige elftalleiders de selectie/opstelling van het eerste elftal samen.

De trainer voldoet aan de volgende functie-eisen;
Voor deze functie is technische kennis (UEFA C licentie) en de nodige voetbalervaring vereist. Het eerste elftal bestaat uit jong volwassenen en daarbij is goede communicatie van belang. Zoals in de eerste zin van de vacature al staat is de vereniging het kloppende hart van het dorp. We hopen dat een nieuwe trainer deze mentaliteit kan delen en zich verbonden kan laten voelen met het dorp en de verenging.

Resultaat:
- Selectie van voetballers
- Effectieve trainingen
- Optimale communicatie richting spelers, elftalleider, grensrechter en bestuur
- Plezier bij trainingen en wedstrijden
- Positieve uitstraling richting de omgeving.

Aanvullende afspraken:
Bezoek jeugdwedstrijden en wedstrijden overige senioren (voor zover mogelijk)
Drie maandelijkse evaluatie met het bestuur
Vergoeding in nader overleg

Geïnteresseerd in deze functie? neem dan contact op met Frits van der Meer Tel: 06-22653774 of via de mail website@vv-tfs.nl

- N.B.: voor nadere informatie m.b.t. de v.v. T.F.S. kijk rond op onze website www.vv-tfs.nl

Namens het bestuur,

Frits van der Meer