TFS 1 niet opgewassen tegen sterk Drogeham

Gepubliceerd op 14 maart 2022 om 18:04

Door aan aantal blessures en enkele positieve coronatesten was het deze week puzzelen voor de begeleiding van TFS om een elftal samen te stellen. Het eerste elftal werd deze zaterdag dan ook aangevuld met talenten van JO17 en de 49e jarige Wim Streefkerk maakte zijn rentree bij TFS 1.

Vanaf het begin werd duidelijk wat de intenties waren van TFS en Drogeham. De Kompenijsters probeerden te loeren op een counter en de schade te beperken en Drogeham had de bal wachtend op een gaatje. Na het rommelig uitverdedigen van TFS is de eerste grote kans dan ook voor Drogeham waarbij Remco Wijma de tweede bal plaatst in de rechterhoek (0-1). Drogeham beschikt over kwaliteit en wist wel raad met de kansen die ze kregen en het krachtverschil is dan na 15 minuten al veel te groot. Het is dan ook Jorrit Schra die de afvallende bal snoeihard in het dak van het doel schiet (0-2), Nanne Storm die na een individuele actie de 0-3 maakt en Remco Wijma die met 0-4 zijn tweede doelpunt van de middag op zijn rekening neemt. Met deze tussenstand gingen beide ploegen thee drinken. Dat TFS het zwaar had de eerste helft was ook geen schande als de tegenstander simpelweg gewoon beter is.

De tweede helft gooide trainer Robin van Es het op een paar posities om. Zo mocht de net 16-jarige debutant Jehannes Nijboer zijn opwachting maken als linksvoor en maakte Wim Streefkerk op z’n 49e zijn rentree als laatste man. De Kompenijsters konden de tweede helft iets meer een vuistje maken tegen de koploper, zo werd TFS dreigender en wisten ze wat meer van de goal af te komen. Toch is het Drogeham die in 58e minuut een penalty meekrijgt voor een overtreding waarbij duidelijk de bal werd gespeeld. Deze aftreding stond in lijn met hoe de scheidsrechter floot. Waarbij TFS deze wedstrijd al meerdere gele kaarten ontving was het dan ook Drogeham die het voor de Kompenijsters opnam. Dank dan ook aan de tegenstanders die de scheidsrechter aansprak op de vele onnodige gele kaarten die hij trok voor TFS. Hierdoor hebben nog vele spelers wat centen overgehouden voor een biertje na de wedstrijd. De penalty moest natuurlijk ook nog genomen worden, maar dat was een koud kunstje voor de routinier Jorrit Schra die de strafschop feilloos benutte (0-5).

Het mooiste moment van de wedstrijd komt dan toch wel aan de kant van TFS. De Kompenijsters kregen een vrije trap mee op rand 16. Waar talent Jehannes Nijboer ze normaliter neemt in de jeugd, werd hij doch wat verlegen bij het eerste elftal. De spelers riepen Jehannes op om de vrije trap te nemen. Hij krult de bal over de keeper heen tegen de touwen aan en het staat 1-5. Niet veel later wordt de stand nog bepaald op 1-6 door Remco Wijma die zijn derde van de middag maakte.

De Kompenijsters maakten geen kans en Drogeham is terechte koploper. Het was in ieder geval een gezellige en drukke middag op ‘t Trefpunt. Aankomende zaterdag speelt het vlaggenschip van TFS om 14:30 een uitwedstrijd tegen Eastermar. Oant sjen!